بنیامین نتانیاهو امروز در توئیتی به انتقاد از سازمان اطلاعات ارتش و شاباک در ارتباط با اتفاقات هفت اکتبر پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 29 October 2023

 

توئیتی جنجالی که نتانیاهو فورا پاک کرد


به گزارش تابناک، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس شب گذشته در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) به انتقاد از سازمان اطلاعات ارتش (امان) و سازمان امنیت داخلی (شاباک) پرداخت و آن‌ها را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی دانست. این توئیت او جنجال زیادی در محافل صهیونیستی به پا کرده است.

نتانیاهو دیشب در یک کنفرانس خبری گفته بود او و مقامات، مسئولیت شکست امنیتی در روز هفت اکتبر را می‌پذیرند، اما سپس دست به گوشی موبایل شد و در شبکه اجتماعی ایکس رؤسای «امان» و «شاباک» را مسئول دانست و نوشت که هر دوی آن‌ها گزارش‌های اشتباه از شرایط امنیتی داده بودند.

نخست‌وزیر اسرائیل سپس تحت فشارها مجبور به حذف توئیت خود شد و دیگر چیزی در این باره ننوشت، اما مخالفان سیاسی او دست بردار نیستند و به خصوص «یائیر لاپید» و «بنی گانتز» در صفحه ایکس خود زبان به انتقاد تند از نتانیاهو گشوده‌اند.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که نتانیاهو شب گذشته تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و در حالی که نظامیان اسرائیلی در حال مبارزه علیه حماس و حزب الله در جنوب و شمال هستند، او بجای حمایت از این نظامیان، آن ها را سرزنش و ملامت کرد.
لاپید تصریح کرد که فرار از پذیرش مسئولیت این شکست و سرزنش کردن وزارت جنگ موجب تضعیف ارتش در جریان مبارزه با دشمنان خواهد شد و نتانیاهو باید سریعا بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

«بنی گانتز» رهبر اپوزیسیون اسرائیل با پشتیبانی از رئیس ستاد ارتش و رئیس شاباک، با کنایه به نتانیاهو نوشت: «وقتی ما در وسط جنگ هستیم رهبری باید مسئولیت پذیر باشد و تصمیم بگیرد که کار درست را انجام دهد و نیروها را به گونه‌ای تقویت کند که بتوانند از انجام وظایف محوله بر آیند».

بنی گانتز افزود: «نخست‌وزیر باید اظهارات دیشب خود را پس بگیرد و دیگر وارد این موضوع نشود».

رهبر حزب کار هم گفت که نتانیاهو در دفتر خود نشسته و فرماندهان ارتش را مسئول شکست هفتم اکتبر در مرزهای باریکه غزه معرفی می‌کند.

میخائیلی گفت: در حالی که ارتش با حماس مبارزه می‌کند، نتانیاهو نیز با ارتش و مردم اسرائیل وارد جنگ شده است.
انتقاد نتانیاهو از رؤسای «امان» و «شاباک» در حالی است که خود او شب گذشته در مقابل خبرنگاران گفت: «اکنون زمان جنگ است و رسیدگی به اینکه چه کسی و چه سازمانی مسئول شکست امنیتی است، بعد جنگ حتما انجام خواهد شد».

در این میان «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز صبح امروز در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که از ابتدای جنگ تاکنون ۳۱۱ نظامی کشته شده و ۳۲ نظامی نیز در اسارت حماس هستند.


منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار