کد خبر: ۱۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 17 October 2015

معاون وزیر نیرو گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان فنی حرفه ای مقرر شد حمایت‌های مالی برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط سازمان انرژی‌های نو ایران برای احداث نیروگاهی 10 کیلوواتی در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در این استان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدمحمد صادق زاده در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) که امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌ در زمینه انرژی‌های نو سبب فرهنگ‌سازی و شکل‌گیری استفاده پایدار از این انرژی‌ها در کشور می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، افزود: تلاش برای آموزش‌های گسترده مردم از اهداف این سازمان محسوب می‌شود تا بتوان با مشارکت مردمی مراکز تولید انرژی‌های نو را در کشور گسترش داد و از سویی دیگر با این روند هزینه برای ساخت مراکز نیروگاهی نیز کاهش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به مراجعه چند شرکت خارجی به کشور برای مشارکت در طرح‌های انرژی‌های نو، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مشارکت مردم استفاده از این نوع انرژی‌ها را جایگزین انرژی فسیلی کنیم.

وی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه افزود: مقرر شد حمایت‌های مالی که برای احداث این نیروگاه تجدیدپذیر انجام می‌دهیم به صورت ویژه برای نیروگاهی 10 کیلوواتی در این مرکز انجام شود.

صادق‌زاده با بیان اینکه در سال‌های آینده برای سایر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این حمایت انجام می‌شود، گفت: نصب نیروگاه‌ها علاوه بر تولید برق و انجام وظیفه به عنوان یک نیروگاه برای تامین برق کشور، با آموزش‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مکان به عنوان پایلوتی به عنوان الگو برای آموزش‌گیرندگان محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش انرژی‌های نو در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این بستر را ایجاد می‌کند تا با مشارکت مردم در سال‌های آینده تعداد زیادی نیروگاه انرژی نو در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده در این زمینه برای کشور در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ‌نیروگاه‌های بزرگ تجدیدپذیر که توسط سرمایه گذاران انجام می‌شود تا خانوارهای ایرانی در بالای پشت‌بام منزل خود برق تجدیدپذیر تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم به صورت تضمینی به قیمت هزار تومان بر کیلووات ساعت خریداری می‌شود که قیمتی بسیار جذاب و مناسب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار