معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: عملیات آبرسانی به ۵۹ روستای استان تا دهه فجر یا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 29 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی اظهار کرد: بحث آبرسانی به روستا‌ها یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی در دست اجراست.

به گفته وی فاز نخست طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا در قالب ۴۹ مجتمع آبرسانی با ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته و تاکنون آبرسانی به ۵۶ روستا به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی ۷۳ درصد است و نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم، اظهار داشت: عملیات آبرسانی به ۵۹ روستای باقی مانده نیز تا دهه فجر یا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون مهمترین مسئله ما تأمین اعتبارات سال مالی ۱۴۰۲ برای اجرای پروژه است، افزود: اکنون با توجه به هزینه تمام شده، پایان کار و تعدیل‌هایی که برای پروژه در نظر گرفته می‌شود حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر علاوه بر پیش‌بینی اولیه باید به فاز نخست پروژه آبرسانی به روستا‌های استان تزریق شود.

عباس زاده بیان کرد: اولویت فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به روستاها، رفع تنش آبی روستا‌ها به تفکیک شهرستان‌ها بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: دو مجتمع آبرسانی باغستان و فتح‌آباد شهرستان فردوس در هفته بسیج امسال به بهره برداری برسد که با این اقدام، اّبرسانی به روستا‌های این شهرستان به اتمام خواهد رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در فاز دوم این طرح، آبرسانی به بقیه روستا‌های استان برنامه ریزی شده و در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۴ آبرسانی به تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به اتمام خواهد رسید.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار