امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهدا برای ملت ایران استقلال، عزت و سربلندی به همراه آوردند، گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما از استقلال، تمامیت ارضی، شرف و آزادی خود دفاع کرده و کوتاه نمی‌آییم.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 30 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی یادواره‌ی متمرکز استانی شهدای دانش‌آموز استان زنجان ظهر امروز با حضور مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در سالن آمفی تئاتر دبیرستان امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما جنگ نکردیم، ما کشوری شاه زده بودیم و ملت ایران اسلامی به رهبری امام راحل بعد از ساقط کردن نظام شاهنشاهی مشغول بازسازی ویرانی‌های کشور بودند که استکبار جهانی شرق و غرب با تجهیز رژیم بعث به کشور ما حمله کرده و جنگ جهانی سوم در تاریخ اتفاق افتاد.

امام جمعه زنجان گفت: در این جنگ نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ روستا به طور کامل ویران و ۳۸ شهر مختلف کشورمان نیز با موشک و بمب مستقیم مورد هدف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش روی ما دو راه تسلیم در برابر دشمن و یا دفاع از میهن بود، گفت: مردم ایران اسلامی دفاع از خاک کشور را انتخاب کردند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شد، اما دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور ما را به تصرف خود در بیاورد و این یک افتخار بزرگ برای همه مردم ایران اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شهدا برای ملت ایران استقلال عزت سربلندی به همراه آوردند، گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما از استقلال، تمامیت ارضی، شرف، آزادی خود دفاع کرده و کوتاه نمی‌آییم.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است و آینده از آن شما جوانان است و سنگر شما درس و مدرسه و ساختن آینده بهتر برای کشور است.

در ادامه این مراسم علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی اظهار داشت: اگر امروز در جهان صدای حقی در جبهه مقاومت بلند است، متاثر از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در تداوم مسیر شهدا و شهید و شهادت یادواره‌های مختلفی برگزار شده است و این دبیرستان با داشتن بیش از ۲۵ شهید نام خود را ماندگار کرده است.

وی گفت: برگزاری یادواره‌ها باعث می‌شود نسل آینده به این مسیر هدایت شده و با تفکرات شهدا آشنا شوند و فضای ذهنی حاکم بر شهیدان را بشناسند و هم ذهنی که نیاز امروز جامعه ما است، ایجاد شود.

اسماعیلی ادامه داد: نسل امروز و جوان باید برای شناخت شهدا و درک آن‌ها وصیت‌نامه، دل‌نوشته‌های آن‌ها را بخوانند تا با ذهنیت فکری و تفکرات آن‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند و دانش‌آموزان نباید مقهور و اسیر رسانه‌های خارجی شوند و لازم است دانش آموزان با بصیرت و شناخت کامل به مسیر شهدا وارد شوند.

در پایان این مراسم از مادران شهدا تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار