سرپرست معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استفاده از کودهای بذرمال می‌تواند عملکرد مزارع گندم را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 31 October 2023

عبدالرضا سیداحمدی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در تولید و افزایش عملکرد گندم و کلزا استفاده بهینه و مناسب از کودهای ازته، فسفاته و پتاسه و استفاده این کودها به صورت پایه در مزارع است.

وی افزود: با هدف شناخت و اجرای استفاده مناسب از کودهای پایه دوره آموزشی تغذیه پایه گندم و کلزا در مرحله کاشت به صورت وبینار برای مدیران ستادی و شهرستان‌های استان و رؤسای مراکز جهاد کشاورزی توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان (دکتر جعفر نژادی) برگزار شد.

سیداحمدی با بیان اینکه در این دوره آموزشی مباحثی از جمله روش‌های صحیح استفاده از کودهای شیمیایی، زمان و مقدار مناسب مصرف این کودها به صورت علمی مطرح شد، اظهار کرد: یکی دیگر از از عوامل مهم در افزایش تولید گندم استفاده از کودهای بذرمال بوده که سبب افزایش یکنواختی در مزارع گندم می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه استفاده از کودهای بذرمال در دیمزارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: استفاده از کودهای بذرمال می‌تواند عملکرد مزارع گندم را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع کشت‌های پاییزه و توجه ویژه مدیران جهاد کشاورزی، مروجان و کشاورزان به این امر مهم بیان کرد: مباحث مهم و کاربردی در خصوص کشت گندم و کلزا دوشنبه هر هفته به صورت وبیناری برای مدیران ستادی و شهرستانی و رؤسای مراکز جهاد کشاورزی شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار