مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: روستای نصرت‌آباد به‌عنوان روستای برگزیده کشور در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 31 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محسن روحی از انتخاب و معرفی روستای نصرت‌آباد به‌عنوان روستای برگزیده کشور در نهمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد و گفت: در نشست خبری این جشنواره که در ۷ آبان‌ماه در تهران برگزار شد، ۱۴ روستا به‌عنوان روستا‌های برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: روستای نصرت‌آباد در رقابت با ۲۷۱ روستای شرکت کننده در جشنواره نهم، به عنوان روستای برگزیده کشور معرفی شد.

دبیر جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب استان افزود: جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی و تقدیر از ایشان همه ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

روحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه‌ها، مدارس و سایر نهاد‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی در امر ترویج فرهنگ کتاب خوانی در روستاها، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه چنین برنامه‌های فرهنگی، ارتقای سطح کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه در جای جای استان پهناورمان باشد.

وی تحقق عدالت فرهنگی و توزیع و تمرکز زدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: به مردم فرهنگ دوست شهرستان سیرجان و اهالی روستای نصرت‌آباد برای کسب این افتخار ملی تبریک می‌گویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی با محوریت کتاب در روستای نصرت‌آباد خبر داد و گفت: انعقاد تفاهمنامه‌های گوناگون جهت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ویژه تمامی اقشار روستا، تجهیز کتابخانه مدارس روستای نصرت‌آباد، حمایت از کتابفروشی فعال روستا و احداث بوستان کتاب از مهمترین برنامه‌های عملیاتی ارائه شده روستای نصرت‌آباد برای حضور در رقابت نهمین جشنواره ملی روستا‌های دوستدار کتاب بود.

استان کرمان در دو دوره متوالی جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، موفق عمل کرد و در هشتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۴۰۱ نیز روستای دهبکری از توابع شهرستان بم به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی و تقدیر شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار