استاندار خوزستان با بیان این که به مدیران استان تاکید کرده ام که هیچ قرارداد و تضمین بزرگی در استان بدون مشورت حقوق دان ها انجام نشود، گفت: نسبت به مسایل حقوقی در استان خوزستان کم توجه شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 02 November 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب امروز ۱۱ آبان ماه در کارگاه آموزشی حقوقی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اظهار کرد: لازمه کار همه مدیران بخش حقوقی و مشاوران حقوق در ادارات، این است که وقتی برخی از احکام صادر می شود تازه مباحث مربوط به ضعف حقوقی در دستگاه ها مطرح می شود و این نشان می دهد که نسبت به مسایل حقوقی در استان خوزستان کم توجه شده است.

وی افزود: از ابتدا به مدیران استان تاکید کرده ام که هیچ قرارداد و تضمین بزرگی در استان بدون مشورت حقوق دان ها انجام نشود و اگر خطایی بعد از آن به وجود بیاید نیز می توان با مشورت و کمک بخش حقوقی مشکل را حل کرد.

استاندار خوزستان گفت: اختلافات میان دستگاه ها در بحث ساختمان ها و زمین و اقداماتی که پیمانکاران در بحث قراردادها انجام می دهند و همچنین خسارت هایی که به بیت المال وارد می شود باید توسط بخش های مشاوره حقوقی دستگاه ها پیگیری و حل و فصل شوند.

حسینی محراب با اشاره به اختلافات میان دستگاهی، عنوان کرد: بسیاری از مواردی که قضات در استان در این زمینه حکم صادر می کنند اصلا نباید چنین کاری می کردند و بلکه باید این حکم را به سازمان برنامه و بودجه استان می دادند تا این سازمان نسبت به تصمیم گیری و پرداخت خسارت و... اقدام می کرد. قطعا برداشت هایی که به تبع این مسایل از حساب دستگاه ها انجام می شود، مانع بسیاری از کارها است و باید در سازمان برنامه بودجه نسبت به این مسایل اقدام شود.

وی افزود: این اقدام باید اصلاح شود زیرا این برداشت ها از حساب دستگاه به دلیل داشتن حکم قضایی از سوی افراد و پیمانکاران و دیگر بخش ها باعث می شود که برای مدیران مشکل ساز شود.

حسینی ادامه داد: در مدیریت نباید نقصان باشد، بلکه باید رشد و افزایش باشد تا بتوان به مردم خدمت کرد. مدیران باید ظرفیت فکری و روحی بسیار بالایی داشته باشند و شرح صدر زیادی داشته باشند و صبور باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران باید به زیردستان خود به دید کرامت نگاه کنند تا بتوانیم نظامی با مدیریت صحیح علاقی و اسلامی داشته باشیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار