کد خبر: ۱۱۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 05 November 2023
در جلسه شورای ترافیک کلانشهر اهواز که به میزبانی شهردار اهواز برگزار می شد، مواردی چون ارائه گزارش اقدامات و پروژه‌های 6 ماهه اول سال 1402 در بخش حمل و نقل و ترافیک، ارائه گزارش در خصوص برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش تصادفات موتور سیکلت، در خصوص محدودیت تردد روی پل سردار هاشمی و وضعیت خودروهای ثبت تخلف سیار، مطرح و تصمیم‌گیری شد.
رضا امینی شهردار اهواز در این جلسه گفت: اهواز 20 هزار هکتار مساحت دارد که 3هزار هکتار آن معبر است، به عبارتی 200 میلیون متر مربع که 30 میلیون متر مربع آن معابر می‌باشد، بنابراین رسیدگی و آماده‌سازی این شبکه ارتباطی درون شهری وسیع یکی از وظایف مهم مدیریت شهری است که حل آن با کمک همه بخش.ها و دستگاه‌ها میسّر می‌شود.
شهردار اهواز افزود: کارهای بزرگ و تحول خوبی در بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز به وقوع پیوسته اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
امینی با تاکید بر لزوم از سرگیری عملیات اجرایی مترو اهواز گفت: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که صورت می‌دهیم در این زمینه شاهد تحولات امیدبخشی در آینده نزدیک باشیم.
شهردار اهواز، راه‌اندازی BRT از پایانه شهید بندر تا میدان فرهنگ‌شهر، قرارداد خرید 64 دستگاه اتوبوس از ایران خودرو دیزل، 65 دستگاه اسکانیا، 50 دستگاه ون، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و فروش 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت را از اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز دانست و اظهار داشت: هوشمندسازیِ بخش حمل و نقل درون شهری و استفاده از هوش مصنوعی، نقش مهمی در روان‌سازی عبور و مرور و حل نقاط کور ترافیکی خواهد داشت که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.
امینی توضیح داد: رفع نقاط حادثه‌خیز که 146 مورد می‌باشد و نیز ایمن‌سازی 60 مدرسه با قوت و اهتمام ویژه در حال پیگیری است.
شهردار اهواز با اشاره به این مطلب که باید چشم‌انداز 10سال آینده ترافیک اهوازتدوین شود؛ ادامه داد: در زمینه احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر به ویژه هسته مرکزی و خیابان چمران باید اقدامات ویژه و عاجل تدارک دیده شود.
امینی در پایان گفت: هدف اصلی در بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، افزایش تاب‌آوری و بهبود زیست‌پذیری در اهواز است که باور داریم در سایه اقدامات اجرایی، همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی، محقق خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار