رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت:با تأمین 100 درصدی زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک در اتوبوس‌های شهر اراک، دریافت وجه نقد از سوی رانندگان اتوبوس و پرداخت پول از سوی شهروندان ممنوع باشد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 06 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسین ساده‌وند افزود:به منظور ترویج استفاده از پرداخت الکترونیکی در اتوبوس‌ها، سازمان قدری اجرای مصوبه را به تأخیر انداخت و در واقع به شهروندان فرصت دریافت کارت و نصب نرم‌افزار «مهتا» را داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فراهم بودن کارت به میزان کافی و امکان پرداخت الکترونیکی و حتی پرداخت از طریق بارکد نرم‌افزار در گوشی‌های تلفن همراه و شارژ کارت‌ها از طریق نرم‌افزار، باید مصوبه اجرایی شود و شهروندان مجاز به پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه به رانندگان اتوبوس نیستند.

وی بیان داشت: تمامی زیرساخت های تسهیل‌گرانه به منظور استفاده از نرم‌افزار مهتا و کارت برای پرداخت کرایه اتوبوس در اراک فراهم شده است و اجرای کامل طرح نیازمند همکاری مردم در عدم پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه است. اما متأسفانه هنوز بخشی از شهروندان اصرار بر پرداخت وجه نقد دارند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک تأکید کرد: به منظور جلوگیری از این امر، شهروندانی که نسبت به استفاده از نرم‌افزار، خدمات غیرنقدی و کارت در اتوبوس‌ها بی‌توجه هستند و از این فرایند استفاده نکنند، باید به جای کرایه 1400 تا 1700 تومانی اتوبوس، 4000 هزار تومان کرایه پرداخت کنند.

ساده‌وند ابراز داشت: این افزایش کرایه صرفاً به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از کارت برای پرداخت کرایه تاکسی است. متأسفانه هنوز 30 درصد شهروندان کرایه اتوبوس را به شکل نقدی پرداخت می‌کنند، در حالی که کارت مورد نیاز تأمین شده و باید نسبت به تهیه کارت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر باجه‌های عرضه کارت در ابتدای خیابان شهید رجایی (ملک)، ابتدای خیابان قائم‌مقام فراهانی و میدان شورا در 2 شیفت فعال هستند و شهروندان می‌توانند کارت خود را تهیه و سپس از طریق نرم‌افزار مهتا آن را شخصی‌سازی کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک همچنین گفت: تا امروز بیش از 41 هزار نفر از شهروندان شهر اراک برای پرداخت کرایه اتوبوس‌های شهری از کارت و نرم‌افزار مهتا استفاده می‌کنند.

ساده‌وند افزود: از این تعداد تا امروز 7550 نفر در اراک کارت‌های پرداخت الکترونیک را شخصی‌سازی کرده‌اند و عملیات شارژ آن را از طریق گوشی انجام می‌دهند. 34 هزار نفر نیز پرداخت کرایه را از طریق کارت پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: هر شهروندی می‌تواند 3 کارت را از طریق نرم‌افزار شخی‌سازی کند تا در صورت مفقود شدن کارت، نسبت به مسدودسازی آن اقدام  کند، همچنین در صورت پیدا شدن و ارائه کارت به سازمان، به صاحب اصلی بازگردانده می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار