رئیس کل دادگستری استان مرکزی از آزادی ۱۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 06 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی اظهار داشت: در سال جاری و تاکنون ۱۵۱ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

 وی با بیان اینکه رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، نزدیک به ۲ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است، بیان داشت: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه ها، به میزان بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۴۹ میلیارد ریال بوده است، همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک های مردمی بیش از ۴۲ میلیارد ریال می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 140 نفر زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه قضایی با رویکرد تحولی خود بر آن است تا حد امکان و در چهارچوب قوانین و مقررات «حبس زدایی» را اجرا نماید، که معتقدیم در جرائم غیرعمد و مالی حضور و نگهداری زندانی در زندان مشکلی را حل نخواهد کرد و بعضا باعث آسیب های اجتماعی و ناپایدار نمودن کانون خانواده ها می شود که با استفاده از ظرفیت قانونی و قضایی و کمک و مساعدت همه شهروندان خیراندیش موجبات آزادی این زندانیان و بازگشت به محل زندگی و تلاش به جهت رفع مسائل مالی را شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار