محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اراک موفق به تولید عایق‌های نانویی برای حفاظت از سازه‌های کاهگلی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 07 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی جمشیدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در جمع خبرنگاران،با بیان اینکه  مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی از زمینه های تحقیقاتی این شرکت می باشد،افزود: ما به منظور تولید انبوه محصولات خود اقدام به راه اندازی خط تولید در پارک فناوری اراک کردیم.

وی دو عایق جدید با مواد ارزان‌قیمت را از دستاوردهای فناورانه این شرکت نام برد و یادآور شد: فرمولاسیون این عایق‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند سطوح چرب مثل ایزوگام و قیرگونی را عایق‌بندی کند.

جمشیدی چسب بتن، عایق نانو و چسب کاشی را از دیگر محصولات تولید این شرکت دانست و اظهار کرد: عایق نانوی تولید شده یک عایق‌کننده تمام سطوح در برابر آب است. این عایق این قابلیت را دارد که هم داخل ملات استفاده شود و هم به صورت تک جزئی، دوجزئی و چند جزئی قابل مصرف است.

به گفته وی، این عایق برای حفاظت از سازه‌های کاهگلی نیز به کار می‌رود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه از این عایق می‌توان در بناهای کویری و کوهستان که روزها دما بالا و شب‌ها دما کمتر است، برای حفاظت سازه استفاده کرد، افزود: عایق‌های تولید شده قابل استفاده از سوی افراد بدون نیاز به فرد متخصص است. این محصول به عراق و ارمنستان صادر شده است و در حال رایزنی با تاجیکستان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار