شاعر و نویسنده کشورمان با اشاره به مظلومیت مردم غزه گفت: غزه مظلوم‌ترین مضمونی است که امروز از هر تریبونی می‌شود در مورد آن حرف زد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 08 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، آیین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» باتکیه‌بر شخصیت حضرت خدیجه (س)، با حضور شاعران ملی و استانی ظهر امروز در زنجان به کار خود پایان داد.

این مراسم با حضور جمعی از اهالی شعر و ادب آیینی ملی و استانی از جمله سعیده حسینجانی، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی، فریبا یوسفی، علیرضا قزوه، نغمه مستشار نظامی، حاج، ولی الله کلامی و جمعی از فرهیختگان استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا قزوه، رئیس‌دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما با اشاره به مظلومیت مردم غزه اظهار داشت: غزه مظلوم‌ترین مضمونی است که امروز از هر تریبونی می‌شود در مورد آن حرف زد.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما با اشاره به حضور مادر شهیدان خالقی‌پور در مراسم با بیان اینکه در غزه با یک بمباران از هر خانواده چندین نفر به شهادت می‌رسند، گفت: می‌دانیم و البته جهانیان می‌دانند که غزه پیروز می‌شود.

این شاعر و نویسنده ایرانی در ادامه سروده‌ای خود را در وصف شهیده «هبه ندا» که یک شهید نویسنده و شاعر غزه‌ای بود برای حاضرین قرائت کرد:

تو یا شهید می‌شوی و یا شهید می‌شوی
و هیچ‌کس شهادت تو را «وتو» نمی‌کند
و هیچ‌کس میان این همه شهید
توجهی به تو نمی‌کند
و حجله‌ای برای تو نمی‌زنند
چرا که کوچه‌ای برای حجله‌ای نمانده است
و حجله‌ها همین توییت‌ها و شعرهاست
و حجله‌ها همین صدای ابرهاست
که داد می‌زنند یک‌صدا:
هبه ابو ندا
تو یا شهید می‌شوی و یا شهید می‌شوی
و جشن مردگان رسیده است
و شادمانی غریب کودکان
و مرده‌ها در آسمان
به اشک بسته‌اند حجله تو را
هبه ابو ندا
جهان نگاه می‌کند به تو
چقدر چشم‌هایت آشناست، آشنا
و من چقدر فکر روز‌های رفته‌ام
و غرق گریه بود هفت روز هفته‌ام
و تو هنوز بی‌صدا
نگاه می‌کنی به ما
«هبه ابو ندا»!

در ادامه، ولی الله کلامی، دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هفتمین کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» با تکیه بر شخصیت حضرت خدیجه (س) در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: ۷۰۰ اثر از ۴۰۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود.

در ادامه این مراسم علیرضا فیروزفر، رئیس هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان، چون نگینی بر جمال تشییع درخشیده و می‌درخشد، اظهار کرد: هر سال صد‌ها هزار عاشق و ولایت‌مدار در هشتم محرم یک پیام را به دنیا مخابره می‌کنند که تن هر آنچه معاند است را می‌لرزاند.

رییس هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: مردم زنجان در هشتم محرم میزبان خیل عاشقان زیادی در سراسر جهان و کشور‌های مختلف است.

در پایان این مراسم از دو کتاب «بانوی نخستین» و «کتاب جای تو خالی است» رونمایی شد و نیز از ۲۰ اثر برگزیده تقدیر شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار