خطیب جمعه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه علم باید در کنار عمل و در خدمت معنویت باشد، گفت: علم بدون معنویت در خدمت ظلم و نابود کننده انسانیت است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 11 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به اینکه امروز؛ روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار است، گفت: طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است، زیرا علم باید در خدمت دین و مخلوق خدا باشد، نه اینکه ابزاری برای حکمرانی ظالمان بر مردم گردد که این نوع علم در اسلام نکوهش شده است.
آیت الله حسینی افزود: علم آموزی در همه ادیان سفارش شده است، لکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر آیین دیگری به علم بها داده و انسان‌ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.
وی با بیان اینکه آمریکا، بزرگترین نقض‌کننده علم در خدمت صلح و توسعه است؛ اضافه کرد: علم باید در خدمت انسان و در خدمت معنویت باشد، پیشرفت صنعت به جای اینکه انسان را به خدا نزدیک کند؛ او را از خدا دور میکند.
آیت الله حسینی گفت: امروز این کشتار فجیع که در غزه اتفاق می‌افتد دلیلش پیشرفت علم و دانش است، امروز بایدن و نتانیاهو با موشک‌های یک تنی گلوی کودکان غزه را نشانه می‌گیرند.
امام جمعه یاسوج افزود: علم باید در خدمت صلح و عدالت و اخلاق باشد، اما میبینیم که در خدمت جهل و شرارت‌های انسانی قرار گرفته؛ امروز با اصابت یک موشک هزاران انسان کشته می‌شوند.
وی اضافه کرد: ۵ هزار کودک بیگناه فلسطینی زیر رگبار موشک‌های آمریکا و اسرائیل در خون می‌غلتند و علت این بود که علم رو درست تعریف نکردیم.
آیت الله حسینی بیان کرد: ۷۵ میلیون انسان در جنگ جهانی دوم کشته شدند و علت این بود که علم را در خدمت صلح قرار ندادند.
وی با اشاره به هفته کتابخوانی و تاکید بر اینکه باید اهل مطالعه باشیم، زیرا کتاب آگاهی و دانایی می‌آورد، اضافه کرد: تاریخ بخوانیم تاریخ جنایت‌های آمریکا را بخوانیم اگر تاریخ و گدشته را ندانید و اهل مطالعه نباشیم تن به ظلم و ستم می‌دهیم و خنثی می‌شویم و گاهی به اشتباه از استعمار و استکبار حمایت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار