دادستان سمنان از تعیین شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 11 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدتقی گلی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی اظهار کرد: تمرکز قوه قضاییه بر پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی است تا با حفظ امنیت و سلامت انتخابات، رقابت و حضور پرشور و شعور اتفاق بیفتد.

دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به نوآوری مجلس در قانون جدید انتخابات، افزود: با تدبیر رئیس کل دادگستری استان سمنان، عضو حقوق‌دان در هیأت‌های اجرایی، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها انتخاب شدند تا بررسی صلاحیت‌ها و صیانت از سلامت و امنیت آرای مردم به‌درستی انجام شود.

وی ادامه داد: آرای هیأت‌های اجرایی محرمانه بوده و هیأت‌های اجرایی با تمام توان صلاحیت نامزد‌های ثبت‌نام‌شده را بررسی می‌کنند و با صلابت و شجاعت به فعالیت‌های قانونی خود ادامه می‌دهند.

گلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت سالم در انتخابات پایان سال گفت: قانون‌گذار انتشار علل عدم احراز صلاحیت‌های کاندیدا را ممنوع دانسته و دستگاه قضائی استان با قاطعیت و فارغ از سفارش‌پذیری، کاندیدای اصلح را شناسایی می‌کند و در جهت افزایش مشارکت مردم گام برمی‌دارد.

دادستان سمنان خاطرنشان کرد: هر یک از آرای مردم در صندوق‌های انتخابات در تصمیم‌گیری برای آینده کشور و بلکه دنیای اسلام تأثیرگذار بوده و دستگاه‌های نظارتی و امنیت‌آفرین موظف هستند تا افراد صالح و سالم را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: در صورت وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه تحقیق و رسیدگی به جرایم تعیین‌شده و در وقت فوق‌العاده رسیدگی‌های قضائی انجام می‌شود.

دادستان مرکز استان سمنان تأکید کرد: دستگاه قضائی استان نمی‌گذارد امنیت روانی جامعه در همه ابعاد به‌ویژه از طریق فضای مجازی با ترفند‌های مغرضانه افرادی فرصت‌طلب یا ناآگاهانه هدایت وخدشه‌دار شود؛ بلکه انتخابات پرشور و شعور را تعقیب خواهد کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان هم در این نشست گفت: انتظار می‌رود کاندیدا‌ها با مطالعه نوآوری‌های جدید در قانون انتخابات، موقعیت و آسیب‌شناسی وضع کشور در ابعاد داخلی و خارجی را مورد توجه قرار داده و رفتار‌های غیرقانونی را وسیله تبلیغات محسوب نکنند.

زین‌العابدین حسام با اشاره به اینکه دستگاه قضائی استان نسبت به تعیین سرنوشت جامعه بی‌تفاوت نیست، خاطرنشان کرد: دادگستری، منفعل بودن کاندیداهت و هواداران آنان را نمی‌پسندد؛ ولی ایجاد زمینه‌های سوء‌استفاده دشمنان که باعث کاهش اعتماد مردم به کشور می‌شود، را زیان‌بار دانسته و به ناچار برخورد قانونی را در دستور کار قرار می‌دهد.

این جلسه با دعوت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان برگزار شد.

برخی از اعضای شورای قضائی و مسؤولان اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی مرکز استان به‌صورت حضوری و دادستان‌های عمومی و انقلاب و رؤسای حوزه‌های قضائی در بستر ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشتند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار