معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 12 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ذبیح الله تاج بخش در بازدید از روند اجرایی و زیرساخت های تونل کبیرکوه در شهرستان آبدانان؛ اظهار کرد: در حال حاضر پروژه تونل کبیر کوه و راه های طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی مناقصه روشنایی و برق رسانی به آن برگزار می شود.

وی، طول تونل اصلی کبیرکوه را چهار هزار و ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: حفاری و کف برداری تونل اصلی به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) و احداث جداول کناری هدایت آب است.

تاج بخش خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی این تونل تصریح کرد: در مسیر تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در آخرین مراحل روسازی و آسفالت و پل زیر گذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

تاج بخش درخصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر، یادآور شد: از سمت شهرستان دره شهر ۶.۵ کیلومتر راهسازی درحال انجام است و همچنین در مجموع ۹ رشته تونل و گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر احداث شده است.

وی ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۲ هزار متر لاینینگ این تونل ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده، به انجام رسیده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار