مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی گفت: با کلیات الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر آشخانه در راستای نهضت ملی مسکن در ششمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۲ موافقت گردید.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 12 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز سیدعلی میرکریمی مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهارکرد: با کلیات الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر آشخانه در راستای نهضت ملی مسکن در ششمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۲ موافقت گردید.

وی گفت: کلیات الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر آشخانه در راستای نهضت ملی مسکن نیازمند تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌باشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی افزود: در این جلسه موضوع جابجایی روستای قوردانلو از توابع شهرستان شیروان نیز به تایید رسید و مقرر گردید مطالعات تفصیلی آن پس از تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان، توسط بنیاد مسکن صورت گیرد.

میرکریمی بیان داشت: از دیگر مصوبات این جلسه، موافقت با جانمایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام و طیور، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان بود.

وی ادامه داد: جانمایی اراضی مستعد جهت الحاق به محدوده سایر شهر‌های استان نیز در راستای نهضت ملی مسکن در مرحله تشکیل پرونده می‌باشد که با عنایت به تاکیدات معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر گردید پاسخ استعلام دستگاه‌های اجرایی با قید فوریت اخذ و نتیجه با قید فوریت در دستورکار جلسات کارگروه زیربنایی قرار گیرد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی در پایان خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای حذف محرومیت‌ها و جبران کمبود اراضی مسکونی در داخل شهر‌های استان است که تمامی دستگاه‌ها با درک شرایط موجود می‌بایست حداکثر همکاری را با این طرح ملی داشته باشند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار