نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: در شرایط جنگی نباید بر سر مسائل کم‌ارزش با یکدیگر دچار اختلاف شویم.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 12 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: قرآن کریم در آیات ۴۵ تا ۴۷ سوره انفال، ۶ نکته مهم را به مؤمنان توصیه می‌کند که به تعبیر علامه طباطبایی، نسخه دستور جنگ جامعی با دشمنان است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ایران جنگ‌های مختلفی نظیر جنگ سیاسی، اقتصادی و نظامی را تجربه کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تأکید فرموده‌اند در حال جنگ با دشمنان هستیم که یکی از نمونه‌های عینی آن، جنگ اقتصادی است.

مطیعی، تلاش جهادگران اقتصادی در دوران تحریم را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: تمام آن‌هایی که با روحیه جهادی در حال کار و تلاش و سازندگی هستند، باید توصیه‌های قرآن کریم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه صنایع‌دستی و دیگر اجزای اقتصاد خرد یکی از بخش‌های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید در جنگ باید صلابت و ثبات قدم داشته باشید و صبر و استقامت پیشه کنید و موضوع اول، ظاهری و جسمانی و موضوع دوم، قلبی و درونی است.

وی یاد خدا را در جنگ با شیاطین بیرونی و درونی عامل استحکام اراده عنوان کرد و افزود: ذکر خدا هم زبانی و هم قلبی است و باید در تمام لحظات به آن توجه داشت.

امام جمعه سمنان ادامه داد: ذکر یعنی در هر حال به یاد خدا باشیم و از درگاه پروردگار غافل نشویم و در این صورت شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

مطیعی، اطاعت از خدا و پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان رهبر جامعه مسلمین را یکی دیگر از توصیه‌های قرآن کریم به مؤمنان برشمرد و اظهار کرد: امروز باید چشم و گوش خود را روی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی متمرکز کرده تا بتوانیم بر دشمنان غلبه کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انسجام و وحدت یکی دیگر از راه‌های موفقیت در جنگ با دشمنان است، گفت: گاهی برخی گروه‌های جهادی بر سر مسائل جزئی و بی‌ارزش با یکدیگر دچار اختلاف و ضعف درونی می‌شوند و در کار خود آسیب می‌بینند.

وی صبر را توصیه دیگر قرآن کریم به مؤمنان عنوان کرد و افزود: خداوند، غرور و تکبر را عامل شکست در نبرد دانسته و از مؤمنان خواسته است با هدف خودآرایی یا ریاکاری فعالیت نکنند!

مطیعی با تأکید بر اهمیت «کادرسازی» در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: افراد فعال در گروه‌های جهادی نباید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که کار‌ها در غیاب آن‌ها دچار خلل شود یا فروپاشد و باید کادرسازی و انتقال تجربه به دیگران را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه سمنان توجه به آثار تبلیغی رفتار و گفتار را یک ضرورت در کار‌های جهادی دانست و خاطرنشان کرد: نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که عده‌ای با کار یا گفتار ما از دین خدا فراری شوند!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: در شرایط جنگی نباید بر سر مسائل کم‌ارزش با یکدیگر دچار اختلاف شویم.

در پایان این همایش، از ۱۸ نفر از برترین‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه، کارآفرینان و گروه‌های جهادی استان سمنان تقدیر شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار