طرح فرهنگی اجتماعی “صدف” متشکل از دو بخش “کیش بان” و “مهر کیش” مطابق با ارزش های اسلامی ایرانی در جزیره کیش اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 12 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید علیرضا فاطمیان پور سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان، در نشستی که عصر امروز بیستم آبان، با حضور اصحاب رسانه کیش برگزار شد، جزئیات طرح صدف را تشریح کرد و گفت: تمایز جزیره کیش با دیگر شهر‌های کشور به دلیل رعایت هنجار‌ها و فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، برای بسیاری از مردم ملموس است.

وی تصریح کرد: طرح “صدف” برنامه‌ای برای سازماندهی و هدایت ظرفیت‌های مردمی در جهت پاسداشت و حفظ ارزش‌های فرهنگی اجتماعی جزیره کیش، مطابق بر سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌باشد.

فاطمیان پور با اشاره تبلور آرامش در جزیره کیش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها افزود: ارتقا و تقویت مسائل فرهنگ سازی شده در جزیره کیش از سهل انگاری و کمرنگ شدن موضوعات مهم فرهنگی اجتماعی از سوی ساکنان و گردشگران جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر تامل جدی در برنامه ریزی‌های فرهنگی از سوی این معاونت اظهار داشت: برای حل موضوعات و چالش‌های پیش رو باید با برنامه ریزی جامع و هوشمندانه همچنین مشارکت مردمی و ایده‌های نو گام برداشت.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در “طرح صدف” به همه ابعاد از جمله عفاف و حجاب، ارتقا کیفیت خدمات، رعایت مسائل زیست محیطی، مقابله با ناهنجاری‌ها و بسیاری موارد دیگر توجه شده است.

فاطمیان پور در ادامه این مطلب بیان داشت: بخش اول این طرح با عنوان “کیش مهر” برای نظارت عمومی مردمی و برپایی کمپین‌های رسانه‌ای شامل محصولات کودک و نوجوان، بیلبوردها، تیزر‌های تبلیغاتی متعدد، تولید پادکست، عضویت افتخاری و سامانه شکایت مردمی جهت ترویج ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و بخش دوم نیز با عنوان “ کیش بان” برای نظارت ساختارمند داوطلبانه مردم در برقراری نظم شهری بر اساس قوانین و ضوابط مناطق آزاد و همکاری مستمر با نیرو‌های انتظامی در حفظ فرهنگ جزیره کیش برنامه ریزی شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش وظایف “کیش بان” را حفظ حریم خانواده با تاکید بر عفاف و حجاب، نظم و آرامش شهری، حقوق شهروندی، محیط زیست، اموال و اماکن عمومی، هنجار‌های اجتماعی و مقررات محلی برشمرد.

وی افزود: کیش بانان به عنوان مرجع قابل اعتماد ساکنان و گردشگران، وظیفه گشت زنی و ارسال گزارشات لحظه‌ای از هرگونه مسئله‌ای در سطح شهر به مرکز طرح “صدف”را دارند و در حقیقت واسطه‌ای بین دولت و مردم هستند.

فاطمیان پور در تکمیل این موضوع گفت: پس از انتخاب کیش بانان، دوره‌های آموزشی مورد نیاز آن‌ها برگزار می‌شود تا با افزایش مهارت‌های کلامی، زبانی و شغلی همچنین آگاهی از قوانین و ضوابط بتوانند خدمات شایسته و درخور شان ساکنان و گردشگران ارائه دهند.

گفتنی است موضوعاتی از قبیل تشکیل شورای سیاست گذاری و کمیته راهبری طرح صدف، طراحی لباس مخصوص برای کیش بانان، ارجاع موضوعات مطرح شده از سوی کیش بانان به حوزه‌های مربوطه جهت بررسی از سوی دبیرخانه طرح صدف، پخش پادکست‌های تهیه شده جهت فرهنگ سازی در پرواز ها، فرودگاه و بندرگاه کیش و اجرای طرح صدف در حوزه کارمند و ارباب رجوع دیگر مواردی بود که سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار