رییس کل دادگستری استان ایلام بر لزوم حذف گردش اضافی و بی‌رویه پرونده‌های قضایی در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 13 November 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران علیمحمدی در نشست با قضات دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر مرکز استان در اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ با موضوع اتقان آرا اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات و نشست ها اجرای عدالت و احقاق حق مردم است و تلاش می شود با رفع اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن کیفیت رسیدگی و اتقان آرا صادره ارتقاء یابد.

وی با قدردانی از تلاش و کوشش قضات دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر استان در رسیدگی جهادی به پرونده ها خواستار کاهش نرخ گردش اضافی پرونده ها شد و خاطرنشان کرد: نگارش دقیق، مستدل و واضح آرای قضایی در رفع اطاله دادرسی، حذف گردش بی رویه پرونده ها و اقناع اصحاب دعوا بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: آرای صادره در استان باید قابل عرضه به جامعه علمی و حقوقی کشور باشد و دلیل نقض آرای بدوی باید به صورت دقیق و کامل در رای صادر شده بیان شود.

علیمحمدی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، ارتقای کمی و کیفی رسیدگی ها، توجه به صلاحیت ها، صدور آرای جایگزین حبس، ضرورت رفع ایرادات پرونده ها در ابتدای کار تاکید کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان قضات دادسرا، دادگاه های بدوی و تجدید نظر به بیان راهکارها و نقطه نظرات خود در راستای تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی در استان پرداختند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار