فرمانده انتظامی ایلام:
فرمانده انتظامی ایلام گفت: ۴۰ درصد از سرقت‌ها دراستان مربوط به ساختمان‌های نیمه کاره، اماکن خصوصی و خانه باغ‌هایی است که فاقد نگهبان و یا سیستم پایش تصویری می‌باشند.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 14 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردارجمال سلمانی در جلسه مقابله با سرقت که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: در بررسی فراوانی وقوع سرقت ها مشخص شد که بیش از ۶۴ درصد از سرقت ها شامل سرقت های خرد می شوند.

وی با بیان اینکه نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت‌های خرد در استان پررنگ است، افزود: لازم است کمپ ماده ۱۶ به جهت ساماندهی معتادان متجاهر راه اندازی شود.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش به نقش پایش تصویری و گماردن نگهبان در برخی از ادارات و منازل نیمه کاره اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۴۰ درصد از سرقت‌ها مربوط به ساختمان‌های نیمه کاره، اماکن خصوصی و خانه باغ‌هایی است که فاقد نگهبان و یا سیستم پایش تصویری می‌باشند.

سردار سلمانی از راه‌اندازی گشت‌های مشارکتی پلیس با برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی با هدف پیشگیری از وقوع سرقت اشاره کرد و تصریح کرد: ساماندهی و کنترل مالخران اموال مسروقه و کنترل سارقان سابقه‌دار از طرح‌هایی است که به صورت مستمر در راستای پیشگیری از وقوع سرقت ها در استان انجام می‌شود.

وی عدم خود مراقبتی توسط شهروندان را یکی از اصلی‌ترین عوامل وقوع سرقت‌ها خواند و اظهار کرد: متاسفانه برخی از شهروندان خودروهای خود را به بدون اصول حفاظتی به صورت بلاصاحب در سطح شهر رها می‌کنند که انتظار می‌رود همشهریان با نصب دزدگیر و قفل پدال و رعایت سایر هشدارهای پلیسی دست سارقان را از اموال خود کوتاه کنند.

گفتنی است: کمیسیون مقابله با سرقت با حضور عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان، سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام و سایر اعضاء برگزار و در پایان از سروان بیگ محمدی جانشین کلانتری ۱۲ شهرستان مرکز استان در راستای اقدامات پیشگیرانه از سرقت تجلیل بعمل آمد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار