مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 14 November 2023

تابناک خوزستان: مسعود بیات‌منش بیان کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بخش مسکن حمایتی، ساخت ۹۰ هزار واحد در شهرهای استان بوده که تاکنون کار ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده و مابقی واحدها در مرحله انتخاب پیمانکار، آماده‌سازی و پالایش متقاضیان هستند.

وی قیمت تمام شده مسکن را حدود ۹۰ میلیون ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد: با ارائه تسهیلات و آورده مردم، کار ساخت واحدها تا پایان دولت فعلی آغاز و به مردم تحویل داده شود.

بیات منش با اشاره به اینکه سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۰ هزار واحد است گفت: ۴۰ هزار واحد باید در شهرهای جدید جانمایی شود، ۷۶ هزار واحد مربوط به مسکن روستایی، ۴۰ هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲۶ هزار واحد مسکن بافت فرسوده است که شامل شهرهای بزرگ استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در بخش مسکن خودمالکی و بافت فرسوده رشد خوبی صورت گرفته اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ورود جدی بانک‌ها و سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است.

ساخت ۴۰ هزار واحد در اهواز

وی اضافه کرد: سهم شهر اهواز از نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار واحد بر آورد شده که تلاش می‌شود بخش عمده‌ای از این واحدها به سمت مسکن حمایتی سوق داده شود.

بیات منش توضیح داد: تاکنون زمین لازم برای ساخت هشت هزار واحد مسکن حمایتی، پنج هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در اهواز تامین شده و در مرحله واگذاری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص یک قطعه زمین به طرح نهضت ملی مسکن در اهواز خبر داد و گفت: به واسطه این زمین، به زودی کار ساخت ۲۰ هزار واحد آغاز خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار