فرماندار اسفراین از اجرای طرح توسعه آستان قدس امام‌زاده احمد بن موسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 14 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در نشست با سید محمدرضا سیدی مشاور استاندار خراسا‌ن‌شمالی در امور میراث فرهنگی و گردشگری استان از اجرای طرح توسعه آستان قدس امامزاده احمد بن موسی خبر داد و اظهارکرد: تاکنون رواق‌های اطراف حریم آستان طراحی شده و عملیات عمرانی آن در حال اجراست.

وی گفت: با توجه به اینکه این امامزاده از قدیمی‌ترین مکان‌های مقدس اسفراین بوده و سالانه هیات‌های عزاداری از سراسر استان در روز یازدهم محرم در این مکان به عزاداری می‌پردازند ضرورت داشت که علاوه بر این، امامزاده مذکور به یک مکان فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

فرماندار اسفراین افزود: برای توسعه این بقعه متبرکه سال گذشته ۶ میلیارد ریال و در سال جدید نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: قرار شد ۵ میلیارد دیگر نیز اعتبار تخصیص داده شود که هم‌اکنون عملیات عمرانی آن در حال اجراست.

نوری گفت: توسعه گردشگری بیابانی، آشنایی با سبک زندگی عشایری، آشنایی با مناطق فرهنگی و گردشگری و آثار فرهنگی این شهرستان از جمله اهداف توسعه این بقعه متبرکه است.

سید محمدرضا سیدی، مشاور استاندار خراسا‌ن‌شمالی در امور میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز افزود: اجرای طرح توسعه امامزاده احمد بن موسی (ع) می‌تواند موجب رونق صنعت گردشگری، مذهبی و اقتصاد استان شود و باید اجرای آن سرعت گیرد.

وی تصریح کرد: وجود صد‌ها جاذبه گردشگری و مذهبی در این شهرستان موجب شده تا اسفراین همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد بنابراین اجرای طرح‌های بهسازی امامزادگان و بقاع متبرکه زمینه برای دست‌یابی به اهداف گردشگری مذهبی و استفاده از ظرفیت کامل این اماکن مقدس و مورد احترام مردم و همچنین مورد توجه گردشگران را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار