مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در یکسال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی ۳۳۷۵ مورد بررسی پرونده ارزیابی و صادراتی انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 15 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مهدی حسین پور اظهار کرد: بر اساس بند ١۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به منظور جلوگیری از ورود هرگونه کالای بی کیفیت به کشور و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی از جمله وظایف نظارتی سازمان ملی استاندارد است.

وی افزود: در همین راستا با بازرسی های ستادی در صدد ارتقاء فعالیت های نظارتی در تمامی مبادی ورود و خروج کالا در استان هستیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بر تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد و به همین دلیل در یکسال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی ۳۳۷۵ مورد تعداد بررسی پرونده ارزیابی و صادراتی داشته‌ایم.

وی گفت: به طور قطع استانداردسازی کالا شرط تحقق صادارت ما در مرزها است زیرا کیفت کالاهای نامرغوب ماندگاری و دوام رقابت را در بازار ندارد.

وی ادامه داد: استانداردها از لحاظ کمی در وضعیت خوبی قراردارند و توجه به توسعه کیفی آن ضرورت دارد لذا ارتقاء کیفیت باید بر اساس فناوری های جدید باشد و با توجه تأکید دولت و ریاست سازمان تلاش می‌شود با رعایت قوانین و مقررات بر تسریع فرایند صادرات و واردات بر سرعت فعالیت ها و اقدامات در کنار کیفیت کار بیفزاید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار