رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۶۲ درصد مصوبات مربوط به حوزه کشاورزی دور اول سفر رئیس جمهور به استان تامین اعتبار شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 15 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعتبارات و طرح‌های سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی استان، گفت: تا امروز بیش از ۶۰ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور در حوزه زیربنایی و عمرانی بخش کشاورزی تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبار مصوبات دور اول سفر در حوزه جهاد کشاورزی یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود که ۴۹۰ میلیارد تومان آن بابت پروژه‌های تامین و انتقال آب، سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه باغات، توسعه کشت گیاهان دارویی و مجتمع‌های دام‌پروری تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: مصوبه حوزه تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ ملیارد تومان بود که تا به امروز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن توسط بانک کشاورزی، بانک سینا و پست بانک محقق شده است.

برزگر با بیان اینکه امسال چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه گلخانه‌ها در کشور حائز رتبه اول شد، اضافه کرد: با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کلنگ ساخت دامداری سه هزار راسی در شهرستان کوهرنگ، مجتمع دامداری شهر سامان، شهرک گلخانه‌ای نقنه، شهرک گلخانه‌ای گندمان به زمین زده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سه برابری صادرات بادام و آبزیان از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حوزه توسعه زنجیره ارزش بادام و ماهی ساختار‌های غیردولتی خوبی در یک سال گذشته در استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش بسته‌بندی و فرآوری حوزه آبزیان در فاز سه شهرک صنعتی شهرکرد انجام شد و در بخش تخصصی بادام نیز زیر ساخت‌های عمومی برای فرآوری، بسته‌بندی و صادرات بادام انجام شده و در این سفر عملیات اجرایی واحد‌های کارگاهی زنجیره بادام در شهرک صنعتی بادام سامان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری صنعت آب و محصولات کشاورزی اقدامات شایسته‌ای در استان صورت گرفته، گفت: سامانه نوین توسعه آبیاری شامل تامین و انتقال آب به شهرستان‌های حوزه کارون انجام شده است که بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار