نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: یکی از منابع بودجه‌ای کتابخانه‌ها بر اساس قانون نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌هاست و باید نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 15 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در جمع شماری از کتاب‌دوستان سمنانی اظهار کرد: ۲۴ آبان به‌عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروز کتاب‌خوانی و علم آموری نه‌تن‌ها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است.

وی تصریح کرد: امروز اگر شهر سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده، برای ما افتخار است، اما اگر میزان کتاب‌خوانی را بین مردم بالا نبریم، دچار مشکل می‌شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از پایین بودن میزان مطالعه کتاب در کشور گلایه دارند و در جایی فرمودند «برای یک ملت خسارتی بزرگ است که مردم آن با کتاب سروکار نداشته باشند».

مطیعی بیان کرد: کتاب‌خوانی امری ذاتی و موروثی نیست که مثلاً بگوییم، چون پدر من کتاب‌خوان است، من هم کتاب‌خوان می‌شوم؛ یا برعکس! کتاب‌خوانی اکتسابی است که باید با تمرین نسبت به آن موفق شویم.

وی تصریح کرد: امروز کتاب خوب کم نداریم. اقدام اخیر برای معرفی و فروش کتاب در میعادگاه‌های نماز جمعه ارزشمند است که باید ادامه یابد. دوم آنکه رشد و تعالی فرهنگ جامعه منوط به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: مطالعه کتاب باعث ساختن شخصیت افراد به‌ویژه کودکان می‌شود؛ والدین باید فرزندان خود را با کتاب تشویق کنند.

مطیعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر مطالعه کتب مربوط به تاریخ معاصر تأکید فرموده‌اند. بهترین الگو برای امر کتاب‌خوانی ایشان هستند.

وی افزود: از طرف دیگر کتاب خریدن با قیمت‌های فعلی برای بسیاری از افراد سخت است، در چنین شرایطی کسانی که کتاب ندارند می‌توانند به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: در هفته کتاب‌خوانی علاقه‌مندان کتاب می‌توانند به رایگان به عضویت کتابخانه‌ها درآیند. یکی از منابع بودجه‌ای کتابخانه‌ها بر اساس قانون نیم درصد از درآمد‌های شهرداری‌ها است. در استان برخی شهرداری‌ها در این مسیر حرکت کرده‌اند، ضمن تشکر از این شهرداری‌ها از سایر شهرداری‌ها نیز تقاضا داریم نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: سند نهضت مطالعه مفید که در سال ۸۹ در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، نیازمند اجرای دقیق است تا فرهنگ مطالعه کتاب در بین افراد جامعه به‌ویژه در استان و شهر سمنان ترویج یابد.

مطیعی افزود: امیدواریم در سالی که سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است، شاهد ارتقای شاخص‌های مطالعه کتاب باشیم و سال آینده به آمار‌ها و دستاورد‌های آن افتخار کنیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار