نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:امروز در نقطه، نقطه سرزمین جمهوری اسلامی، بانوان بافضیلت، صاحب نظر سیاستمدار، دانشمند و حوزوی در همه زمینه‌ها پرورش یافته و این راه را انقلاب اسلامی برای این قشر باز کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 17 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی در نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه شهر اراک افزود:توجه به جایگاه واقعی زنان در جامعه با توجه به توانمندی این قشر در بخش‌های مختلف، ضروری است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد:یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

وی ادامه داد: امروز در نقطه، نقطه سرزمین جمهوری اسلامی، بانوان بافضیلت، صاحب نظر سیاستمدار، دانشمند و حوزوی در همه زمینه‌ها پرورش یافته و این راه را انقلاب اسلامی برای این قشر باز کرد.

وی با بیان اینکه ،جایگاه زن امروز قابل مقایسه با گذشته نیست و این قشر باید قدر جایگاه خود را بدانند و مراقب توطئه‌های دشمنان باشند گفت: خانواده بدون زن بی‌معنا است و دنیا غرب این پیکره اصلی جامعه را در ابعاد گسترده مورد هجمه قرار داده است.

امام جمعه اراک گفت: اسلام و مسلمانان احترام به زن و شخصیت زن را بسیار مورد تکریم قرار داده‌اند و با آمدن اسلام از زنده به گور شدن دختران جلوگیری شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به سالروز میلاد حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است که پرستاران ما با الگو گیری از آن حضرت، تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

وی اضافه کرد: نقش پرستاران در سخت‌ترین شرایط و انجام وظایف انسانی و اخلاقی برهیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این قشر باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به پرستاران توصیه کرد تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار نگیرند تا در آن سوی مرزها به فکر ارایه خدمات درمانی باشند و هرگز مملکت خود را به دشمنان نفروشند.

وی به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی با الهام از مکتب فکری حضرت امام خمینی(ره) و در راستای منویات مقام معظم رهبری برای ایفای نقش همیشگی می‌بایست در عرصه‌های مختلف فرهنگی،علمی و اجتماعی با جلب نظر مردم مداومت داشته باشد.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به تحولات غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونستی اظهار کرد:تمامی آزادیخواهان جهان از جمله ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی‌های مختلف حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی فکر کرد، می‌تواند غزه را به آسانی تسلیم کند و برای این موفقیت، ۳۰۰ هزار نیرو را در سراسر جهان فراخوان کرد اما حماس با تعداد کم و با پشتیبانی مردم ضربه کاری به رژیم اسرائیل وارد کرد.

امام جمعه اراک غزه را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرد و گفت: تجمع‌ها و ابراز همبستگی‌هایی که در جای جای دنیا، جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، در راستای رساندن صدای مظلومان فلسطینی به دنیاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار