امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ناهماهنگی بین برخی از ادارت باعث طولانی‌ شدن فرآیند واگذاری مسکن‌های دولتی به مردم شده است و باید تسریع شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 17 November 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: خداوند متعال به پیامبران (ع) دستوراتی داد که انسا‌ن‌ها باید از آن دستورات تبعیت کرده و نباید سلیقه شخصی خود را بر سلیقه خدا و پیامبر اکرم (ص) ترجیح دهند.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ایمان به تمام احکام الهی یکی از وظایف انسان پیرامون دستورات الهی است و بر اساس این وظیفه انسان نباید بخشی از دین را بپذیرید و بخش دیگر را نپذیرید، بلکه باید تمام و کمال احکام الهی را قبول داشته باشد.
وی افزود: آشنایی و فراگیری احکام الهی باید از مسیر درست خود انجام شود و یکی از وظایف ما کوشش در یادگیری احکام الهی است.
مدرسی در ادامه با اشاره به تسلیم بودن در برابر احکام الهی تصریح کرد: باید در مقابل احکام الهی تسلیم باشیم و نباید براساس آنچه که خود تشخیص می‌دهیم عمل کنیم و نظر خود را بر نظر خداوند ترجیح دهیم، زیرا تمام بیچارگی و بدبختی انسان از این است که سلیقه خود را به دستورات خداوند ترجیح می‌دهد.
وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته عنوان کرد: در احادیث امام علی (ع) پیرامون فضائل اخلاقی شیعیان سه بعد مهم پیروی از ولایت، عمل به دستورات خداوند و دشمنی با دشمنان خدا مطرح شده است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: اولیای الهی همواره در برابر سختی‌ها مقاوم بودند اما در بخشی از تاریخ این مقاومت بیان نشد؛ امروزه نیز بخشی از جامعه نسبت به سختی‌ها مقاوم نیستند و برای پاسخ به این مورد باید به قرآن رجوع کرد.
وی ادامه داد: بنابر آیات قرآن افرادی که در برابر سختی‌ها مقاوم هستند به این مورد امید دارند که از جانب خداوند دیده می‌شوند، در برابر سختی‌ها به او پاداش داده خواهد شد و در نهایت سختی‌ها عاملی برای رشد او خواهد شد.
مدرسی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یک سرمایه‌ای عظیم با ابعاد گوناگون است و در عرصه‌های مختلف چون امنیت، بصیرت‌افزایی، تولید علم، سازندگی، محرومیت‌زدایی و ... کارآمد بوده و بسیج بزرگترین یادگار امام خمینی(ره) است.
امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و مواضع اصولی و قاطع مسئولان کشور در داخل و خارج به این موضوع گفت: این جنگ، جنگ حق و باطل است و جنگ یک گروه و دولت نیست؛ بنابر بیانات مقام معظم رهبری فلسطین درنهایت پیروز است زیرا طبق وعده خداوند مظلوم همیشه پیروز خواهد بود.
وی افزود: اگر آمریکا توانست با بمباران‌های وحشیانه خود مردم عراق را تسلیم کند! امروز هم ولد نامشروعش نیز می‌تواند این کار را انجام دهد!.
مدرسی ادامه داد: اگر آمریکا توانست افغانستان را از پای درآورد! امروز نیز رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را از پای خواهد انداخت!؛ وعده خداوند همواره محقق خواهد شد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات عنوان کرد: تمامی افراد باید مطیع قانون و قانون‌پذیر باشند؛ هیئت‌های اجرایی و نظارت باید با دقت بسیار زیاد به وظایف خود عمل کنند تا انتخاباتی پرشور و حداکثری را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: حضور درانتخابات به معنای امنیت، استقلال، پیروزی اسلام، سرفرازی ملت و دولت و کشور جمهوری اسلامی است و در این زمینه نباید تک‌بعدی به موضوع نگریست و نگرانی‌های خود را با عدم حضور در انتخابات بیان کنیم، زیرا حضور در انتخابات یک حق و تکلیف است که باید انجام شود.
مدرسی با اشاره به اینکه در بحث مسکن‌های دولتی فرآیند واگذاری در برخی از قسمت‌ها طولانی شده است، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان در راستای اجرایی کردن پروژه مسکن‌های دولتی باید به این مورد اشاره کنم که ناهماهنگی بین برخی از ادارت باعث طولانی‌ شدن فرآیند واگذاری مسکن شده است و ضروری است تا ادارت در راستای تسریع فرآیند واگذاری با هماهنگی بیشتر نسبت به مردم تعامل داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار