رئیسی:
رئیس جمهور از عزم دولت برای سامان دادن به پروژه ها و کارهای ناتمام خبر داد و گفت: در تقسمیات استان تهران تغییراتی خو‌اهیم داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 19 November 2023

به گزارش تابناک تهران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهریار با اشاره به بهره‌برداری از مرکز درمانی اظهار داشت: امروز بهره برداری از این مرکز درمانی 313 تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه های نیمه تمام و کارهای ناتمام را به سامان برساند.

وی افزود: با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه نا آشنا نیستم و در نزدیک به 40 سال قبل در این منطقه خدمتگزار مردم بودم‌.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تجدید نظر در تقسیمات کشوری گفت: با توجه به توسعه شهر اندیشه، شهرستان شهریار و سایر شهرستان‌های همجوار داشته باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود و باید حتما با توجه به وضعیت و شرایط جمعیتی و اقلیمی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: این منطقه ضمیمه تهران است و شهر تهران اگر با همه امکانات و ظرفیت بتواند کامل مدیریت بشود باید در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم که هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان خواهد بود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران نیازمند تغییرات جدی است که در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه این منطقه می‌بایست رفت‌وآمد در درون منطقه و همچنین ارتباط با مرکز و تهران تسهیل شود که بسیار حائز اهمیت است و شاید علاوه بر توسعه جاده‌ای در زمینه توسعه مترو و ریل هم لازم باشد.

رئیس‌جمهور گفت: تردد به این منطقه با مترو و ریل راحت‌تر است لذا از آنجا که شهرداری تهران و شهرهای اطراف فعال شده؛ توسعه مترو در دستور کار قرار دارد و البته این موضوع کار شهرداری‌هاست که در حال اجرا است و دولت نیز خود را موظف به کمک در این زمینه می‌داند.

رئیسی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی ابراز داشت: مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی موزد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش تحقیقاتی انجام شده و مشخص شد این منطقه در زمینه آموزش نیاز به توسعه دارد که در دستور کار قرار دارد و در مصوبات سفر خواهد بود که نسبت به فضای فرهنگی و مدارس در غرب استان تهران اقدام شود.

رئیس‌جمهور گفت: در این مناطق امکانات بسیار خوبی داریم اما با وجود تمامی این ظرفیت‌ها نیاز به مدیریت خوب نیز احساس می‌شود که باید با انجام وظیفه مسئولین استانی و محلی و همکاری صمیمانه مردم اجرایی شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد لذا سعی کردیم که در این مدت نسبت به مناطق اطراف تهران نیز مانند شهر تهران توجه داشته باشیم لذا تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را دیدیم.

وی افزود: می‌شود بر اساس گزارشات نیز در جریان امور بود اما دیدن مشکلات و حضور در اجتماعات محلی در جهت فهم بهتر مسائل و پیگیری موارد کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولان شهرستان شهریار توصیه کرد: خدمتگزاران مردم باید بدانند که مردم بسیار خوبی داریم که انتظار آن‌ها از دستگاه‌های دولتی و خدمتگزاران مردم این است که وقتی به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه به صورت عادلانه کار آن‌ها مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد که انتظار به جایی است و از همکاران دستگاه‌های دولتی درخواست دارم در این زمینه کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار