مجری بنیاد برکت در خوزستان از ورود طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت به ۳۲ روستا در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 19 November 2023

تابناک خوزستان: مصطفی باندری با بیان اینکه پیرو دستور بنیاد برکت بر تکمیل طرح‌های زنجیره سبز و آبی در شهرستان‌های ایذه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و دزپارت کمیته‌های اشتغال را در این بخش تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و استفاده از روش‌های نوین اقدام به توسعه باغات در شهرستان‌های ایذه، اندیکا و لالی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در این حوزه انجام شده که این اقدام نقش موثری در کاهش هدررفت آب داشته است.

باندری بیان کرد: در فاز اول اجرای طرح زنجیره سبز با تکمیل سیستم آبیاری نوین بحث کشت علوفه را تکمیل و در حوزه دامداری اقدام به فرآوری محصولات لبنی و پرورش زنبورعسل و همچنین اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های بسته‌بندی در شهر اندیکا برای اولین بار کرده‌ایم.

باندری اظهار کرد: در سال جدید به بیش از ۳۲ روستا ورود کرده‌ایم و تا به امروز بیش از ۵۰۰ طرح اجرایی شده است و تا پایان سال نیز ۱۵۰۰طرح اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا به امروز از طریق این ۵۰۰ طرح اشتغالزایی، ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

مجری بنیاد برکت در خوزستان افزود: کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های دامداری و کشاورزی تشکیل شده است و در شهرستان‌های مسجدسلیمان چندین کارگاه بزرگ در حوزه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی و همچنین راه‌اندازی مشاغل در حوزه تولید نایلون و پنل‌های خورشیدی صورت گرفته است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار