ربیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت پاییزه وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 19 November 2023

تابناک خوزستان: مجید نبی پور در حاشیه جلسه ستاد فنی زراعت، اظهار کرد: خوزستان انبار غله کشور است و نگاه دولت به بخش کشاورزی استان ویژه است.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت پاییزه وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم و در همین راستا موانع افزایش تولید از جمله آفات و بیماری‌ها را شناسایی و جهت پیشگیری از این موانع برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، نبی پور بیان کرد: زمان استفاده و کیفیت نهاده‌ها در افزایش عملکرد بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل با اجرای برنامه‌های آموزشی و انتقال یافته‌ها کشاورزان را برای رسیدن به این اهداف یاری خواهیم داد.

وی با اشاره به توزیع مطلوب کودهای موردنیاز کشاورزان در استان گفت: فقط ۱۰ درصد از کودهای اختصاص یافته در انبارها باقی مانده است.

نبی پور با اشاره به اجرای آبیاری زیر زمینی به صورت پایلوت در استان گفت: روش زیرزمینی در حال حاضر در باغات استفاده می‌شود و در صورت موفق بودن این طرح، در مزارع نیشکری به اجرا درخواهد آمد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار