مدیرکل مدیریت بحران البرز با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی در خصوص ورود سامانه سرد بارشی به استان از کشاورزان و باغداران خواست تمهیدات لازم برا رای پیشگیری از خسارات به محصولات کشاورزی و باغ ها به عمل آورند.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 19 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» مهدی مهرور اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک، باران و کاهش محسوس دما طی ۲ روز آینده در این استان پیشگیری برای کاهش حوادث و خسارات احتمالی ضروری است.

وی اضافه کرد: اختلال و لغزندگی در ترددهای شهری و بین شهری ، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن سطح آب مسیل ها و رودخانه ها ، ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، شکسته شدن سازه های سست ، درختان و تابلوهای تبلیغاتی طی این مدت متصور است .
مهرور از مسافران خواست از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها ، مسیل های فصلی و دامنه کوه ها ، پرهیز از کوهنوردی و خودداری از سفرهای غیرضروری بویژه در مناطق کوهستانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تامین سوخت ، نصب وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها ، مصرف کودهای پتاسه ، مقاوم سازی درختان به سرما ، حفاظت از مرغداری ها و دامداریها با توجه به کاهش دما ، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی ، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت ، عدم کوددهی استخرهای پرورش ماهیان ، عدم مبارزه شیمیایی در ارتفاعات و مناطقی که دما به زیر صفر می رسد باید مورد توجه قرار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار