رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی ۶ ماهه امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان از طریق انجمن حمایت از زندانیان نیازمند به این افراد کمک شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 19 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه امروز در مراسم تجلیل از خیرین حامی خانواده زندانیان در محل تالار پالیز، اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان از طریق انجمن حمایت به خانواده‌های زندانیان نیازمند در عرصه‌های مختلف به این افراد کمک شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رفع فقر اقتصادی و فرهنگی از خانواده زندانیان تاکید کرد و خواستار ارائه آموزش‌های لازم برای توانمندسازی این افراد از طریق اشتغال پایدار شد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نباید در بین خانواده زندانیان باشد و انجمن حمایت از خانواده زندانیان کمک کند همه بچه‌ها مشغول به تحصیل شوند، مدارج علمی را طی کنند و انسان‌های شایسته و آینده‌سازی برای کشور باشند.

حمیدی افزود: خیرین همیشه مددکار انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و ستاد دیه و همچنین مشکل‌گشای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بوده و هستند.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن مجید زمینه جلب رحمت خدا و آرامش را در ایمان به خدا و تسلیم بودن در برابر امر پروردگار و اهل احسان بودن و نیکوکاری می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: احسان و نیکوکاری بهترین کار است و حمایت از خانواده زندانیان امری مهم است و از نظر اسلام فردی مومن است که توجه به هم‌نوع داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: فردی که محکوم به زندان می‌شود نه تنها خودش رنج زندان را می‌کشد بلکه خانواده وی و به‌ویژه فرزندان خردسالش دچار آسیب‌های فراوانی می‌شوند، به‌عبارتی خانواده قبل از شخص زندانی مجازات می‌شود.

وی اظهار کرد: همه وظیفه دارند در حد توان خود کمک‌های مالی و غیرمالی به خانواده زندانیان به‌ویژه کودکان آن‌ها داشته باشند.

این مقام قضایی همچنین برگزاری آیین تجلیل از خیرین را در راستای فرهنگسازی امر خیر و کمک به خانواده زندانیان موثر دانست.

امام جمعه کرمان نیز در این مراسم، اظهار کرد: کمک به مردم و به‌ویژه قشر آسیب‌زده و بحران‌زده از اهمیت زیادی برخوردار است و هر چه به طبقاتی کمک کنیم که نیازمندی‌شان بیشتر است این امر پاداش بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: حضرت علی (ع) فرمود «فردی که کار خیر می‌کند از اصل کار خیر هم بزرگتر و مهمتر است».

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به نقل از برادر وی بیان کرد: شهید سلیمانی در دوران مدرسه غذای خود را با همکلاسی‌های فقیر خود تقسیم می‌کرد و اطرافیان خود با مهربانی برخورد می‌کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار