روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام افزود : اگر می‌خواهید در پیشگیری از اعتیاد نمره ۲۰ بگیرید زمینه سازها را بدانید.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 24 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ امیر عبدالحسینی افزود : زمینه سازهای مختلفی برای گرایش افراد به مواد مخدر مطرح شده است که به ۲۰ مورد آن اشاره می‌کنیم.

 وی گفت : آسیب جدی به سرمایه انسانی بخصوص نوجوانان و جوانان، تضعیف و فروپاشی بنیاد خانواده، ترویج و تقویت سایر آسیب‌های موجد در جامعه، پرداخت هزینه‌های سرسام آور برای خانواده و جامعه، ایجاد شغل‌های کاذب و تشکیل و تقویت باندهای خطرناک و مافیایی، قدرت دور شدن از معنویت و اهداف زندگی، ظهور و بروز ایده‌های خطرناک علمی کاذب و رفتن در مسیر هیچ و نابودی از آسیب‌های جدی اعتیاد است.

عبدالحسینی ادامه داد : از دیگر دلایل گرایش افراد به مواد مخدر می‌توان به دوستان ناباب، تمرین تجربه‌های لذت بخش و بیکاری و بی‌هدف بودن اشاره کرد. در هر محدوده سنی مراقب دوستان ناباب باشیم، این افراد به راحتی قابل مشاهده هستند. بسیاری از افراد در میانسالی دچار اعتیاد می‌شوند.

وی مطرح کرد :  عدم برآورده شدن نیازهای مناسب، نه گفتن‌های به موقع و آشنایی‌های بدون تحقیق و بررسی از دیگر دلایل گرایش افراد به مواد مخدر است. به راحتی با هر شخصی دوست و رفیق نشوید. در خصوص دوستی و رفاقت ابتدا باید بررسی‌هایی صورت بگیرد.

وی گفت : هوش پایین و ساده لوح بودن، بعضی بیماری‌های صعب العلاج و جنسی، فقر و گدایی و دروغ و پنهانکاری از دیگر زمینه سازهای اعتیاد هستند. بعضی از افراد با دروغ گویی به این سمت می‌روند.

عبدالحسینی اظهار کرد: از دیگر زمینه سازهای اعتیاد می‌توان به لذت‌های کاذب و موقتی به خصوص در روانگردان‌ها و کسب انرژی بیشتر در بعضی ورزش‌ها اشاره کرد. نه تنها در جامعه ما بلکه در دنیا، افرادی بوده و هستند که برای کسب موفقیت‌های ورزشی به سمت مصرف مواد مخدر و اعتیاد می‌روند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار