نماینده ولی فقیه در هرمزگان:
تابناک هرمزگان- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت:رویکرد مقاومت فلسطین از دفاع به حمله تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 25 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در همایش تخصصی «ارمغان شافعی» و بررسی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد، با ذکر این نکته برگزاری چنین همایش‌ها ضروری است، اظهار کرد: این همایش تخصصی یک مقدمه و ورودی به موضوع وحدت با رویکرد متفاوت است و در آینده کنگره‌های ملی و بین‌المللی متعددی برگزار می‌شود.

وی. شخصیت امام شافعی را شخصیتی همگرا و وحدت آفرین دانست و عنوان کرد: امام شافعی همواره تلاش داشتند که جامعه را به سمت وحدت سوق دهند به همین جهت است می‌توان ایشان را یکی از افراد بسیار تاثیرگذار در وحدت اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به نقش عالمان بیدار برای تبیین و مدیریت نحله‌های فکری مختلف، بیان کرد: در طول تاریخ همواره نحله‌ها و فرقه‌های مختلفی از یک دین منبعث می‌شود که نقش امام شافعی در مدیریت فرقه‌ها و نحله‌های دینی در طول تاریخ اسلام بسیار پر رنگ است.

وی، با ذکر این نکته که شرایط در آن برهه از تاریخ به نوعی بود که امام شافعی به سمت همگرایی و تعادل بخشی به اندیشه‌ها گام‌برداشت، خاطرنشان کرد: امام شافعی با تکیه بر قرآن و سنت پیامبر اسلام در فقه و اجتهاد خوب، به اندیشه‌های دینی آن زمان تعادل بخشید.

امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه امام شافعی تفرقه را خطری برای جامعه اسلامی می‌دانستند، مطرح کرد: امام شافعی در دوران بنی‌عباس نقش بسیار مهمی ایفا کردند. در دوران بنی‌عباس مردم نقشی در انتخاب خلفا نداشتند واغلب با وصیت خلیفه قبلی منصوب می‌شدند. امام شافعی در تفکرات خود روی مسئله انتخاب حکام اسلامی روی موافقت مردم و جامعه اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشتند چراکه فضای جامعه اسلامی به سمت و سوی دیگری در حال حرکت بود‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به عنایت امام شافعی به مسئله بیعت در اندیشه سیاسی، تشریح کرد: بر اساس اندیشه‌های امام شافعی مشروعیت حاکم متکی بر بعت جامعه اسلامی بود و برای تحقق این افکار در دوران خلفای بنی‌عباس تمام تلاش خود را به کار گرفت‌.

وی، با اشاره به اقدامات امام شافعی برای برای تقویت محبت اهل بیت در قلوب مسلمانان، عنوان کرد: امام شافعی با توجه به شرایط روز جامعه احساس کردند که باید برای حمایت آشکار از اهل بیت در جامعه تلاش کنند. در شرایطی که جامعه اسلامی به لحاظ انزوای اهل بیت پیامبر دچار شرایط سختی بود امام شافعی یک تنه به میدان آمد و به صورت علنی با مقابله به این موضوع پرداخت و با حساسیت‌هایی در این حوزه نیز مواجه شد.

راه آزادسازی مسجدالاقصی میز مذاکره نیست/ رویکرد مقاومت از دفاع به حمله تغییر کرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که امروز در زادگاه امام شافعی چه می‌گذرد و جهان اسلامی چه مسئولیتی در برابر آن دارد، گفت اتفاقات رخ داده در فلسطین بار جهان اسلام را چندین برابر می‌کند چراکه امروز ثابت شد آنچه را که می‌تواند مسجدالاقصی را از چنگال غاصبین نجات دهد میز مذاکره نیست بلکه مقاومت فعالانه است. از روزی که یاسر عرفات اسلحه‌های خود را زمین گذاشت قتل‌ عام‌های مسلمانان و خفت دادن آن‌ها شروع شد.

وی مطرح کرد: روزی که مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که حق را نمی‌توان در زمین مذاکره گرفت بلکه باید در میدان مبارزه پیروز شد، معادله منطقه تغییر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: امروز در طوفان الاقصی به نقطه‌ غیرقابل ترمیمی رسیده‌اند‌ و دیگر نمی‌توان با رخ دادن هر اتفاقی با دوره طوفان‌الاقصی برگرداند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: رویکرد مقاومت از دفاع به حمله تغییر کرده است و بهترین دفاع را در حمله نیروهای مقاومت شاهد هستیم به همین جهت تغییر و تحولات جدی در منطقه رخ داده است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد تحقیر همهم‌جانبه صهیونیست‌ها در تمام ابعاد نظامی، عملیاتی و سیاسی بودیم و افرادی که در کشورهای اسلامی امید داشتند این مرده متحرک یعنی رژیم غاصب که برای چند روز حیات خودش دست و پا می‌زند از آن‌ها حمایت کند، متوجه اشتباه محاسباتی خود شدند.
انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار