دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه ابتدایی امسال ٢٣٧ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 27 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری ها، اظهار کرد: طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد.

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی علاوه بر اینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می‌زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه می‌کند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: بر این اساس، دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آن‌ها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه جمعا ٢٣٧ فقره تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجر به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شد که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود.
                                                                                                                                           به گفته این مسئول قضایی، تا پایان امسال حکم سایر تغییر کاربری‌های انجام شده هم اجرایی و قلع و قمع خواهند شد. 

                                                             کریمی در ادامه با تأکید برا ینکه دستگاه‌های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییر کاربری ها هشیاری خود را افزایش دهند، اعلام کرد: افزایش تعداد گشت‌های کنترل یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری ها است که این دستگاه ها را باید در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار