مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از صدور کد شناسه سلامت برای محصول انار در منطقه ایج این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 27 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی اعیان منش بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور شناسنامه سلامت ( Code QR ) برای محصولات زراعی و باغی، این مدیریت اقدام به اخذ کد شناسه برای محصول انار در 60 هکتار از باغات شهرستان استهبان کرد.

به گفته وی؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران و همکاری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، زمینه صدور شناسنامه سلامت برای این محصول را فراهم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به الزامات اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی، اضافه کرد: تولیدکنندگان باید تمامی محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای را از ابتدای کاشت و یا در طول دوره رشد، تحت نظارت کارشناسان فنی قرار دهند و عملیات کنترل عوامل خسارت زا مانند آفات و بیماری‌ها، مصرف سموم و سایر نهاده‌ها مطابق دستورالعمل‌های فنی انجام شود.

اعیان منش خاطرنشان کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند ابتدا از طریق سامانه صدور مجوزهای الکترونیکی جهاد کشاورزی (سماک) ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از دریافت کد رهگیری در سامانه سانکا نسبت به انتخاب کارشناس فنی برای اجرای طرح تولید محصول سالم اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان توضیح داد: در حال حاضر در کشور علاوه بر محصول انار، اخذ شناسنامه سلامت برای چهار محصول گلخانه‌ای و زراعی شامل فلفل دلمه‌ای، بادمجان، خیار و گوجه‌فرنگی و محصولات باغی اعم از سیب‌درختی، انگور، نخیلات، کیوی، پسته و مرکبات امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار