مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۳۰ هزار تن محصول از باغات تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 27 November 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسن زمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز عملیات برداشت مرکبات از سطح ۱۶ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۳۰ هزار تن محصول از باغات تولید و روانه بازار مصرف شود.

او بیان کرد: عملیات برداشت مرکبات از اوایل مردادماه با برداشت لیموترش رقم پرشین آغاز شد و تا فروردین‌ماه سال آینده با برداشت پرتقال والنسیا پایان می‌یابد.

زمانی ادامه داد: مرکبات تولیدی شهرستان جهرم شامل لیمو پرشین، لیمو لیسبون، لیمو آب، لیموشیرین، پرتقال ناول، پرتقال محلی، پرتقال والنسیا، نارنج و گریپ‌فروت است.

این مقام مسئول با اشاره به کسب مقام نخست کشور در تولید لیموترش و لیموشیرین در شهرستان جهرم، گفت: این جایگاه، دریچه بازار صادرات را بر عرصه کشاورزی این شهرستان بازکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: در فصل برداشت مرکبات ۱۶۵ واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی محصول در شهرستان جهرم فعال هستند و ۱۵ سردخانه به‌منظور نگهداری مرکبات مرغوب و تعدیل بازار برای مصرف شب عید در نظر گرفته‌شده است.

زمانی یادآور شد: محصولات تولیدی علاوه بر ارسال به بازار‌های سراسر کشور، پس از ضدعفونی و بسته‌بندی به کشور‌های اتحادیه اوراسیا از جمله روسیه، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ازبکستان، اتحادیه اروپا و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

برچسب ها: تولید ، مرکبات ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار