سرپرست مدیریت بحران گیلان خبر داد
سرپرست مدیریت بحران گیلان بیان کرد: تا این لحظه اطفای حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی و باغی استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 28 November 2023

محمدرضا حق بین در گفت وگو با تابناک گیلان، از اتمام عملیات اطفای حریق در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به کاهش وزش باد و ورود سامانه سرد به استان، عملیات اطفای حریق در عرصه های جنگلی استان هم اکنون به پایان رسیده است.

وی با اشاره آغاز آتش سوزی‌ها از عصر روز شنبه، ۴ آذرماه تا بعد از ظهر امروز، افزود: ۱۴ شهرستان درگیر حریق شدند و در مجموع ۵۴ نقطه آتش گرفت.

سرپرست مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تا این لحظه اطفای حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی و باغی استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: خسارت‌های سطحی عمدتا در کف جنگل‌ها بوده، اما برآورد خسارات تا فردا ادامه دارد.

حق بین از مشارکت بالای ۱۰۰۰ نفر از نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست و آتش نشانی و بسیجی و مردمی به صورت شبانه‌روزی در عملیات اطفا خبر داد و گفت: نیروهای امدادی همچنان پای کار هستند تا شرایط عادی شود.

وی عمده حریق‌های ایجاد شده را دارای عامل انسانی اعم از عمدی و سهوی دانست و یادآور شد: در آستارا ۹ مورد، در آستانه اشرفیه دو مورد، در املش یک مورد، در تالش چهار مورد، در رشت پنج مورد، در رضوانشهر یک مورد، در رودبار سه مورد، در سیاهکل هشت مورد، در شفت یک مورد، در صومعه سرا پنج مورد، در فومن یک مورد، در لاهیجان یک مورد، در لنگرود ۱۰ مورد و در ماسال سه مورد آتش سوزی رخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار