فرماندار لنگرود
جلالی گفت: متاسفانه از عصر روز گذشته با وزش باد گرم، شاهد ایجاد حریق در ۱۷ منطقه شهرستان لنگرود بودیم که در بخش مرکزی، اطاقور و کومله بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 28 November 2023

به گزارش تابناک گیلان محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود در گفتگو با خبرنگار تابناک درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگلهای لنگرود بیان کرد: بعد از هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد گرم در استان گیلان، عصر دیروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود در جهت آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با آتشسوزی برگزار شد.

جلالی گفت: متاسفانه از عصر روز گذشته با وزش باد گرم، شاهد ایجاد حریق در ۱۷ منطقه شهرستان لنگرود بودیم که در بخش مرکزی، اطاقور و کومله بوده است.

وی در ادامه افزود: قریب به ۲۵ هکتار از اراضی باغی و ملی به واسطه اقدامات عمدی بعضی از افراد در آتش سوخت.

فرماندار لنگرود اظهار کرد: تقریبا تا اوایل صبح امروز حریق ها در شهرستان لنگرود ادامه داشت و به علت جلوگیری از افزایش دامنه حریق به منازل و اراضی، اکثریت نیروهای امدادی در آتش نشانی های بخش های مختلف شهرستان و همکاران در منابع طبیعی و سازمان هلال احمر و بسیج و نیرو های مردمی و همکاران ستاد بحران و فرمانداری لنگرود حضور داشتند و حتی علی رغم صعب العبور بودن خیلی از مناطق که حتی وسیله نقلیه نیز نمی توانست در آنجا ترددی داشته باشد، عزیزان با پای پیاده به محل حریق رسیدند که با کمک مردم و اعضای مختلف گروه های امدادی توانستیم تقریبا تا ابتدای بامداد روز جاری این تعداد حریق را اطفا کنیم.

جلالی تاکید کرد: از همشهریان عزیز درخواست داریم تا برای جلوگیری از ایجاد حریق، از شعله ور کردن آتش در این مناطق اجتناب کنند.

وی در پایان گفت: جا دارد از تمامی همکارانم که در این حوزه زحمت کشیدند تشکر کنم و همچنین از اداره جهاد کشاورزی درخواست دارم تا از لحاظ مسئولیتی که دارد، افرادی را که باعث ایجاد حریق میشوند را شناسایی کند و به مراجع قانونی معرفی کند تا ما شاهد چنین اتفاقاتی در شهرستان لنگرود نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار