مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۹ کمپ ترک اعتیاد مجاز در کرمانشاه گفت: میزان موفقیت این کمپ‌ها در ترک اعتیاد بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 28 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، بهزاد شهبازی، با اشاره به وجود ۲۹ مرکز ترک اعتیاد مجاز در کرمانشاه گفت: این مراکز در سطح استان پراکنده بوده و ظرفیت هر کدام بین ۴۰ تا ۴۵ نفر است.

وی افزود: افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند به اختیار خود مراجعه کرده و پروسه ترک اعتیاد را آغاز می‌کنند.

شهبازی گفت: این پروسه حداقل سه ماهه است که در ماه اول توسط پزشک و تجویز دارو، کار سم زدایی انجام شده و در دو ماه بعدی فرآیند مشاوره و آموزش و اصلاح رفتار هم برای فرد معتاد و هم برای خانواده او در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی ۶ ماه بعد از پاک شدن، مصرف نداشته باشد، عملا ترک موفقیت آمیزی داشته، اما بعد از یک سال بهبود یافته محسوب می‌شود و بیش از یک سال تا پنج سال می‌توان روی ترک کردن قطعی فرد حساب باز کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هزینه فعلی این مراکز را برای ترک اعتیاد، ماهانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

شهبازی درصد موفقیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان را نیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین جهانی در این زمینه پنج درصد است، یعنی پنج درصد مراجعان کمپ ها، موفق به ترک اعتیاد می‌شوند، بنابراین در استان شرایط خوبی در کمپ‌ها داریم و درصد موفقیت بالا است.

شهبازی با بیان اینکه معتادان بهبود یافته پس از ترک رها نمی‌شوند، گفت: بعد از ترک اعتیاد تلاش می‌کنیم این افراد به گروه‌های همتا (گروه معتادان بهبود یافته) متصل شوند تا حضور در جمع آن‌ها بتوانند فکر و خیال اعتیاد را از آن‌ها دور کرده و آن‌ها را به نحوی به جامعه برگرداند.

این مسئول گفت: ترک اعتیاد گام اول در مبارزه با این معضل است و باید برای تکمیل این چرخه، شرایط حضور معتادان بهبودیافته را در جامعه فراهم کرده و بتوانیم زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار