معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز درسومین نشست کارگروه ستاد امتحانات سوادآموزی با هدف بررسی تحلیل امتحانات برگزار شده کلاس های سال 1401 گفت بیش از 55 درصد از سوادآموزان درسال گذشته موفق به کسب قبولی درآزمون های پایانی سوادآموزی شدند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 28 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» رویا عسگرپور عنوان کرد: تبیین شیوه نامه برگزاری مسابقه انشانویسی، پویش مهر ریاست جمهوری، برنامه ریزی بر پایش و نظارت کلاس های جاری شده در سال 1402 برگزار شد.

عسگرپور اضافه کرد: بیش از 55 درصد سوادآموزان در سال جاری در دوره های سوادآموزی که از این تعداد 58درصد دوره تحکیم، 53.97 درصد دوره انتقال ایرانی، 49.83 درصد دوره سوادآموزی ایرانی، 56.69 درصد دوره سوادآموزی اتباع و 69.39 درصد دوره انتقال اتباع موفق به کسب قبولی درآزمون های پایانی سوادآموزی شدند.

وی کمرنگ بودن محرک های انگیزشی برای سوادآموزان، ترس سوادآموز از عدم موفقیت، سنتی بودن روش های سنجش و اندازه گیری آموخته های سوادآموزان، عدم شرکت تعدادی از سوادآموزان در آزمون‌های پایانی، اعمال سلیقه در کیفیت‌بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق را از جمله دلایل عدم شرکت تعدادی از سوادآموزان در آزمون های پایانی دانست.

معاون سوادآموزی استان ادامه داد: کشف نارسایی‌های یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزش‌دهندگان، جلوگیری از اعمال سلیقه در کیفیت بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق با مطالعه دقیق شیوه نامه های مربوطه و توجیه عوامل اجرایی در این خصوص، تعیین حوزه امتحانی با توجه به پراکندگی سوادآموزان از راهکارها و اقدامات موثر برای حضور حداکثری سوادآموزان در آزمون های پایانی است.

عسگرپور در پایان به تبیین شیوه نامه پویش مهر ریاست جمهوری و برنامه ریزی به منظور نظارت و پایش برگزاری مسابقه در هفته سوادآموزی و کلاس های جاری پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار