معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: فعال‌شدن گذرگاه اینچه‌برون در بخش ریلی و زمینی و هم‌چنین فعال شدن بازارچه مرزی اینچه‌برون، تردد مسافر و تجارت چمدانی، می‌تواند در پیش‌رفت و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری گلستان و بالکان بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 29 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، سیدعلی مهاجر در دیدار با الیاس قاییف سرکنسول ترکمنستان و جولان پاتیرف وابسته سیاسی کنسولگری این کشور اظهار کرد: روابط حسنه و همه جانبه با همسایگان، از سیاست‌های استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و اصل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

سرکنسول ترکمنستان هم در این دیدار هدف از سفر به گلستان را پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار گلستان به ترکمنستان و استان بالکان اعلام کرد.

الیاس قاییف اظهار کرد: در سفر استاندار گلستان به بالکان توافقات بسیار خوب و سازنده‌ای انجام شد که مطمئنا فصل جدیدی در روابط بین دو کشور ترکمنستان و ایران خواهد بود.

گمرک اینچه برون در ۸۰ کیلومتری شمال شهر گرگان واقع شده و یکی از مرزهای مهم و راهبردی کشور به شمار می‌رود که بعد از فروپاشی شوروی سابق و استقلال ترکمنستان دوباره بازگشایی پس از سالها توقف رونق تجارت از سر گرفته شده و در دولت سیزدهم توجه ویژه به توسعه صادرات با کشورهای همسایه به ویژه از طریق اینچه برون شده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار