سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های پرمصرف‌ سوخت کشور است گفت: مصرف سوخت در این استان نسبت به سرانه تعیین شده مطابق با جمعیت فعلی، ۵۰ درصد بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 30 November 2023

تابناک خوزستان: علی اصغر چاغروندی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی با متولیان سوخت ماشین آلات و ساماندهی عرضه گاز مایع در محل این شرکت بیان کرد: نوع فرهنگ مصرف سوخت و یا قاچاق این کالا از جمله دلایل میزان بالای مصرف در استان است.

وی با تاکید بر شفاف‌سازی و واقعی‌تر شدن برآورد مصرف سوخت در بخش‌های مختلف راهداری، شهری و یا کشاورزی افزود: از دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود در برآورد نیاز بخش‌های مختلف استان دقت نظر داشته باشند.

چاغروندی افزود: مغایرت میزان سوخت درخواستی و مصرفی باید تا جای ممکن کاهش یابد تا از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری شود.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از محموله های سوخت قاچاق از خوزستان به استان‌های جنوبی به صورت غیرقانونی ارسال می‌شود بنابراین شفاف‌سازی در برآورد سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف در جلوگیری از قاچاق این کالا بسیار اثر گذار است.

وی گفت: خوزستان کمترین آمار ثبت‌نام خودرو برای دریافت سهمیه سوخت گاز مایع را در کشور داشته است.

ضروت ثبت نام در سامانه "سدف" برای دریافت سهمیه گاز مایع

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: خانوارهایی که به شبکه گاز شهری متصل نیستند و همچنین صنایع، واحدهای تولیدی، اصناف و فعالان حوزه کشاورزی برای دریافت سهمیه گاز مایع باید در سامانه "سدف" ثبت نام کنند.

غلامرضا محمدی‌پور ادامه داد: در صورتی که ثبت نام انجام نشود متقاضیان باید گاز مایع را با قیمت فوب خلیج فارس ( هر کپسول سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال) خریداری کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها و دستگاه‌های متولی نیز پیگیری های لازم برای ثبت نام متقاضیان سهمیه گاز مایع در رسته‌ها و بخش‌های مرتبط با خود را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، پیش از این سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز با بیان اینکه عرضه گاز مایع در استان خوزستان به منظور جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی ساماندهی شد اعلام کرد: همه متقاضیانی که از سوخت گاز طبیعی بی‌بهره هستند، می‌توانند برای دریافت گاز مایع به سامانه «سدف» مراجعه و ثبت‌نام کنند.

ساماندهی و استفاده بهینه از گاز مایع به عنوان یک سرمایه ملی یکی از موضوعاتی است که مدت‌هاست توسط هیات دولت پیگیری شده است.

طی یکسال گذشته سیاست این بود که همه مصرف کنندگان؛ از خانوارها گرفته تا مشاغلی مانند اغذیه فروشان و دیگر اصناف باید در سامانه "سدف" ثبت نام می‌کردند. این اقدام با هدف تخصیص ماهانه سهمیه ها به صورت الکترونیکی و در قالب زیرساخت بانکی برنامه‌ریزی شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار