مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد گفت: طرح پارک حاشیه‌ای خودرو در معابر هسته مرکزی شهر از جمله خیابان سعدی، مولوی، 12 محرم، ملت، فردوسی، حافظ و ولیعصر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 02 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، پیمان محقق گفت: طرح پارک حاشیه‌ای خودرو در معابر هسته مرکزی شهر از جمله خیابان سعدی، مولوی، ۱۲ محرم، ملت، فردوسی، حافظ و ولیعصر اجرا می‌شود.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد، افزود: این طرح بر اساس ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است که شهرداری‌ها مجاز هستند برای ساماندهی و مدیریت پارک خودرو‌ها نسبت به اخذ عوارض اقدام کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه جای پارک خودرو در معابر پُر‌تردد و همچنین حذف پارک‌های بلند مدت دانست و بیان کرد: در این طرح ۳۰ دقیقه اول پارک رایگان است، اما اگر بیشتر از این زمان باشد، ۳۰ دقیقه اول نیز برای هزینه محاسبه می‌شود.

محقق با اشاره به نحوه اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: در ابتدا تعدادی پارکبان مکلف به اجرای طرح هستند، اما پس از طراحی نهایی سامانه، رانندگان مکلف می‌باشند پلاک خود را در آن سامانه ثبت و هزینه پارک را نیز از طریق همان سامانه پرداخت کنند، در صورتی که راننده‌ای پلاک را ثبت نکرده باشد و یا پلاک ثبت شده هزینه را پرداخت نکند جریمه توقف ممنوع شامل حال خودرو می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه امسال برای هزینه یک ساعت پارک ۲ هزار تومان است، گفت: جزئیات بیشتر سامانه پس از طراحی نهایی اطلاع رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار