نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه قوانین در مورد جرم و جنایت باید متناسب و بازدارنده باشد، گفت: بخش مهمی از وجود امنیت پایدار در جامعه حاصل اقدامات ارزشمند نیروهای انتظامی و مرزبانی است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 04 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام اله نور کریمی تبار شامگاه یکشنبه در دیدار با سردار قاسم رضایی جانشن فرمانده انتظامی کشور با تقدیر از فعالیت های دستگاه انتظامی استان، اظهار کرد: تقدیر مقام معظم رهبری از فراجا برای فعالیت و برنامه های انجام شده در اربعین امسال افتخاری بزرگ برای این نهاد است.

وی با اشاره به مولفه های امنیت پایدار در جامعه، افزود: بخشی از امنیت پایدار به اقدامات نیروهای انتظامی و مرزبانی بر می گردد و البته دستگاه های مختلف نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر مجرم، سارق و اراذل و اباش توسط دستگاه انتظامی دستگیر شوند ولی مجازات و جرائم پیش بینی شده، بازدارندگی لازم را نداشته باشد، دوباره همین مجرومین وارد عرصه و جامعه شده و زمینه ارتکاب به جرائم جدید برای آنان فراهم می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دستگاه قضا در زمینه تناسب مجازات ها با جرائم ورود پیدا کند، ابراز کرد: باید مجازات ها و قوانین مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد تا مجرم به راحتی اقدام به اعمال مجرمانه نکند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و موضع گیری فرمانده انتظامی کشور در مورد مساله حجاب و عفاف قابل تقدیر است، افزود: هنجارشکنی باید مدیریت شود، پشتوانه اصلی این هنجارشکنی آمریکا و دیگر کشورهای استکبار هستند.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط باید وظیفه خود را نسبت به ارزش ها و هنجارهای دینی و اسلامی در سطح جامعه عمل کنیم، گفت: تمامی کارگزاران نظام در این حوزه بایستی انصارالله باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در جریان غزه با وجود حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی، ولی مردم مظلوم فلسطین و غزه مقاومت کردند که این مقاومت برگرفته از امدادهای غیبی است.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: هرجا که نیروی انتظامی ورود می‌کند، مردم نهایت همکاری را دارند، مردم استان ایلام سابقه درخشانی در دفاع از انقلاب و نظام دارند، هم اکنون نیز به واسطه اربعین سالانه میزبان میلیون‌ها زائر اربعین هستند.

سردار "جمال سلمانی" با اشاره به خدمات گسترده نیروی انتظامی در اربعین، بیان کرد: خوشبختانه خدمات دهی مطلوب در زمینه امنیت باعث رضایت مندی مقام معظم رهبری شده است.

وی با اشاره به همراهمی مردم در نظم و امنیت استان ایلام، افزود: خوشبختانه میزان جرم و جنایت در استان با همکاری بسیار خوب مردم بسیار کم است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه هرجا که نیروی انتظامی ورود می‌کند، مردم نهایت همکاری را دارند، خاطرنشان کرد: قرارگاه مقابله با سرقت، مبارزه با مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش از مهمترین مطالبات مردم است که نیروی انتظامی استان به صورت جهادی پای کار است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار