عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بهبود معیشت بازنشستگان از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 04 December 2023
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، اظهار کرد: امروزه کشور با جمعیت چند میلیون نفری بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی مواجه است که تنها در بخش تامین اجتماعی بیش از ۴.۵ میلیون نفر بازنشسته داریم.
 
وی افزود: دغدغه‌ و تنگناهای معیشتی امروز به شدت گریبان‌گیر بازنشستگان است، به‌گونه‌ای که گاه شاهد تجمعات آنها در گوشه و کنار کشور هستیم که تنها مطالبات صنفی خود را درخواست می‌کنند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از بازنشستگان کشور حداقلی بگیر هستند ‌و دریافتی بین هفت تا ۹ میلیون تومان را دارند که به هیچ عنوان جواب‌گوی هزینه‌های زندگی آنها با این نرخ تورم نیست.
 
وی بیان کرد: بین ۶۰ الی ۷۰ درصد دریافتی بازنشستگان صرف پرداخت اجاره بها می‌شود، از سوی دیگر بسیاری از آنها به دلیل کهولت سن با هزینه‌های فراوان درمان و پزشکی مواجه هستند و البته اکثر آنها جوانان فاقد شغل در منزل دارند که باید هزینه آنها را نیز بپردازند.
 
رشیدی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم‌تراز مهم‌ترین مطالبه چند سال اخیر بازنشستگان است که اگرچه ٢ بار انجام شد، اما هنوز هم دریافتی بازنشستگان فاصله زیادی با شاغلین دارد.
 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت: به‌زودی اخبار خوبی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.
 
رشیدی بیان کرد: از مهم‌ترین ریشه‌های به وجود آمدن مشکلات این قشر عدم وجود این نگاه بین مسئولان سطح کلان کشور است که باعث شده به وضعیت و مسائل بازنشستگان به موقع رسیدگی و توجه نشود.
 
وی در ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان طبق قانون (بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان باید مستمری دریافت کنند) را حلال بسیاری از مشکلات و مسائل فعلی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق پیگیر حل مشکلات همسان‌سازی حقوق این افراد هستند که امیدواریم به زودی اخبار خوبی در این خصوص منتشر شود و بخشی از مشکلات بازنشستگان حل شود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ایجاد عدالت و همسان‌سازی در پرداخت مستمری بین بازنشستگان ارگان های مختلف از دیگر اهداف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه است و در بین پرداخت حقوق شاغلان دولت نیز اکنون بی‌عدالتی فراوانی وجود دارد که باید این تبعیض برطرف شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه باید تلکیف تمام شرکت هایی که زیر عنوان صندوق بازنشستگی تشکیل شده‌اند ولی هیچ سود و فایده‌ای به بازنشستگان نمی‌رساند، روشن شود.
 
لازم به ذکر است که چند روز قبل پیگیری‌های رشیدی در مجلس بالاخره نتیجه داد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد آرا به تصویب رسید؛ بر اساس این مصوبه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین خواهد رسید.
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار