مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان کرمانشاه:
مدیرعامل انجمن اهدا عضو استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه داشته‌ایم که در میان آن‌ها کودک یازده ماهه و جانبخشی ۶٠ ساله وجود داشت.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 05 December 2023

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص موارد اهدا عضو در استان طی سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۶ مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه داشته‌ایم.

وی افزود: در طول سال از مجموع تصادفات و حوادثی که در کشور رخ داده و منجر به مرگ مغزی می‌شود تنها یک چهارم به اهدا عضو ختم می‌شود و این نشان می‌دهد که همچنان نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان استان کرمانشاه تصریح کرد: در میان اهداکنندگان عضو امسال در استان کرمانشاه کودک یازده ماهه و جان بخش ۶٠ ساله داشته‌ایم.

وی گفت: اهدا کبد و کلیه‌ها بیشترین موارد اهدا را در سال جاری داشته است و از شهرستان گيلانغرب یک مورد و موارد دیگر از کرمانشاه بودند.

این مقام مسئول درباره موضوع دلالی در اهدا عضو بیان کرد: خوشبختانه مواردی که با انجمن در ارتباط بوده و منجر به اهدا عضو می‌شود با نیت کاملا خیرخواهانه و انسان دوستی است.

وی خاطرنشان کرد: اهدا عضو با تایید تیم پزشکی و پزشکی قانونی است و در نهایت با خانواده‌ها صحبت شده و با رضایت کامل اقدام کردند که اغلب کارت اهدای عضو هم داشتند.

مرادی عنوان کرد: فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو نیازمند تلاش جمعی از سوی تمامی مسئولین و مردم است که به جرئت می‌توان گفت در استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها کمترین موارد اهدا عضو را داشته‌ایم.

وی تشریح کرد: با توجه به وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف در استان نیاز است بزرگان بیشتر در این زمینه با مردم صحبت کنند و برای فرهنگسازی آن تلاش کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: در همین راستا در آرامستان شهر کرمانشاه قطعه‌ای با نام اهدا کنندگان عضو وجود دارد که به صورت رایگان خدمات خاکسپاری و آرامگاه به جان بخش ارائه می‌شود و از همکاری‌ شهرداری در این زمینه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار