مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری 60 رویداد شعری در استان یزد گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر «سرباز وطن» در مهریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم اظهار داشت: سال گذشته توفیق نصیب شد تا در شهرستان مهریز رویداد شعری را همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در این رویداد شب شعری با حضور شاعران نقاط مختلف استان برگزار شد و شرکت کنندگان اشعار خود در وصف سردار دلها را در این شب شعر خواندند و این برنامه بهانه‌ای برای بزرگداشت و تکریم قهرمان ملی ایران بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال با هماهنگی صورت گرفته و همراهی و همکاری مدیران شهرستان مهریز، تصمیم بر این شد که جشنواره شعری به صورت منطقه ای برگزار شود و فراخوان آن برای استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، فارس و خراسان جنوبی منتشر شد.
عابدی ادامه داد: زمان برگزاری این جشنواره در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و از تمام شاعران عزیز این استان‌ها دعوت می‌‌کنیم تا اشعار و سروده‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته سه رویداد شعری در شهرستان مهریز برگزار شد که علاوه بر رویداد ذکر شده، دو رویداد دیگر هم برگزار شده که یک مورد مربوط به شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و یک مورد هم شب شعر طنز بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: رویدادی که در پیش داریم چهارمین برنامه در این حوزه است و البته رویدادهای مرتبط با شعر به صورت مستمر در این شهرستان و استان یزد ادامه خواهد داشت.
عابدی بیان کرد: در طول 18 ماه گذشته بیش از 60 رویداد در به صورت مستقیم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری آن بودند در حوزه شعر برگزار شد و به واسطه آن، جریانی پویا در حوزه رویدادهای شعر و ادب در دولت سیزدهم شکل گرفته است.
وی افزود: به تازگی طرح کارگاه‌های شعر آسمان خیال در شهرستان‌های مروست و خاتم شروع به کار کرده و با حضور اساتید برجسته استان و کشور برای استعدادیابی نخبگان در حوزه شعر این کارگاه‌ها در حال برگزاری هستند که با استقبال بسیار خوبی به ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان مواجه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه این کارگاه‌ها در دیگر شهرستان‌های یزد هم برگزار می‌شود گفت: در نظر داریم با تمرکز بر شهرستان‌های کمتر برخوردار بتوانیم جریانی سالم، قوی و نویی را در حوزه شعر پرورش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار