رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان با بیان اینکه بحران اشتغال در خوزستان رو به افزایش است گفت: متاسفانه در این حوزه تعارضات بسیاری وجود دارد و مدیران استان نتوانستند از ظرفیت قانونی بازنشستگی زودتر از موعد، بهره لازم را ببرند.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 06 December 2023

تابناک خوزستان: محمدهادی قنوات روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌های جامعه کارفرمایی و کارگری استان خوزستان اظهار کرد: یکی از مهم‎ترین چالش‌های استان موضوع اشتغال بوده که باید هر چه سریعتر حل شود در غیر این صورت به مرور زمان مشکلات بیشتری گریبانگیر حوزه کارفرمایی و کارگری استان خواهد شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار پرونده طرح شکایت در مراجع حل اختلاف شهرستان اهواز در حوزه روابط کار وجود دارد که این مسئله نشان می‌دهد مابین جامعه کارگری و کارفرمایی استان اختلافاتی وجود دارد.

قنوات تصریح کرد: دولت به دلیل شرایطی که با آن درگیر شده، امکان مداخله تاثیرگذار در این خصوص را ندارد و به همین دلیل لازم است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با یکدیگر وارد گفتگو و مصالحه شوند تا مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده تعداد افراد بازنشسته در استان با تعداد افرادی که به چرخه کار می‌پیوندند، همخوانی ندارد به این معنی که فرآیند جایگزینی نیروی جوان به جای نیروی بازنشسته در استان به خوبی انجام نمی‌‎شود و یا نیروی بازنشسته به دلیل شرایط بد اقتصادی به صورت کلی از چرخه کار نیز خارج نخواهد شد.

لزوم سازش بیشتر بین جامعه کارگری و کارفرمایی استان خوزستان

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان نیز عنوان کرد: شوراهای اسلامی کار باید بر اساس خط مشی قانون پله به پله جلو بروند تا بتوان بخشی از مشکلات این حوزه را حل کنند.

هوشنگ درویشی افزود: قطعا ارتباط مداوم بین ۲ تشکل کارگری و کارفرمایی و ایجاد نوعی تعامل سازنده باعث می‌شود تا بتوانیم فرآیند رو به رشدی را در این خصوص دنبال کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه اکنون تعامل خوبی بین تشکل کارگری و کارفرمایی استان شکل گرفته و بسیاری از امور با هماهنگی طرفین حل می‌شود اگرچه باز هم جای فعالیت و ارتباط بیشتری وجود دارد.

درویشی تصریح کرد: در شرایط کنونی اعمال فشار زیاد بر روی جامعه کارفرمایی دردی را دوا نمی‌‎کند و در این زمینه باید به دنبال سازش باشیم.

بر اساس این گزارش میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری ۶۳ هزار شغل اعلام شده که تاکنون بیش از ۷۷ درصد آن محقق شده است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: اشتغال ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار