مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛
مدیرکل شیلات گیلان از صید ۳۷۵ تن انواع ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و گفت: صید به نسبت سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 09 December 2023

کوروش خلیلی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار کرد: گیلان به جهت برخورداری از حجم وسیعی از پهنه آبی خزر، یکی از استان‌های مستعد توسعه آبزی پروری و تولیدات شیلاتی است.

وی از صید ۳۷۵ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار صید از ابتدای شروع صیادی تاکنون از سواحل گیلان توسط پره های صیادی صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۵۱ درصد ماهیان صید شده کفال است، گفت: ۴۷ درصد ماهی سفید و ۲ درصد سایر گونه‌های ماهیان در سبد صیادان گیلانی قرار گرفته است.

خلیلی با اشاره به نقش صیادی در حوزه اشتغال و اقتصاد بیان کرد: ارزش ناخالص این مقدار صید ۳۷۵ تن انواع ماهیان استخوانی بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی از کاهش ۲ درصدی صید به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: روند صید نسبت به فصل قبل هم با کمی تغییر جزئی ثابت تلقی می‌شود

گفتنی است، ۴۴ پره صیادی از آغاز فصل صید از آستارا تا چابکسر فعالیت صید ماهیان استخوانی را در استان بر عهده دارند و بیش از ۴ هزار نفر در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار